Die

14 mei 2022 - Die, Frankrijk

Zaterdag 14 mei

Gisteren boodschappen gedaan. Niet mijn favoriete bezigheid. Thuis niet en op vakantie ook niet. Als je het niet doet dan krijgen we ook niets. Lijkt dan net een hongerstaking en dat is de bedoeling ook niet.
Koelkast en kasten weer gevuld.

Vandaag naar Crest. Even een andere markt zien dan die in Die, kunnen we onderhand wel dromen.

Met pijn en moeite een parkeerplaats gevonden. Achter de meute maar aanlopen naar de markt komt het altijd goed.

Het was erg druk en warm. De markt was vele malen groter dan die in Die.

Op de terugweg wilde ik naar Tour de Crest lopen. Moest bij de trap op. Jacob bleef beneden.

Halverwege keek ik achterom en dat had ik beter niet kunnen doen. Echte gevel toerist 🙈

Heel voorzichtig omgedraaid en weer naar beneden gelopen.

Was blij dat ik weer beneden stond.

We konden merken dat we in het Rhône dal kwamen. Woei hier veel harder ( mistral) dan bij ons.

Nog even naar camping Clorinthes in Crest gereden daar hebben we in een grijs verleden ook een keer gestaan.

Pech met auto, gerepareerd en toen hier heen gereden. Begin 80 tiger jaren. Heel lang geleden.

Dit is ons laatste verslag uit Die. We gaan maandag vertrekken. George en Marian zijn ook onderweg. We treffen elkaar op de nieuwe camping.

Hebben hier 3 weken gestaan. Tijd dat we weer eens wat anders gaan zien. Het wordt ook warm volgende week. We gaan nu naar een camping met zwembad en dat is hier waar we nu staan nog niet open. Dat wisten we.

En om in de Drôme te duiken is een beetje teveel van het goede.

We hebben mooie dingen gezien en wandelingen gemaakt.

Het Croix de Justin is een misrekening geworden. Het zal blijven knagen dat het lopend niet gelukt is 😂

1. Ruth Rosenkrantz:
    14 mei 2022
    Jammer van het kruis, maar het is niet anders. Op naar een nieuwe camping 👍🏻 En George en Marian. Fijn dat ze aansluiten
  2. Wim:
    15 mei 2022
    hier ook warm 27 graden maar geen zwembad op balkon.
    Veel plezier naar en op de nieuwe Camping.