27 April

28 april 2022 - Die, Frankrijk

Vandaag is er markt in Die. Het plein bij de kerk staat vol met leuke kraampjes. Het was ook druk. Bedrijvigheid alom.

Daarna op zoek naar de tandarts. Dat was nog een heel gedoe. Doordat er markt is staan er allemaal busjes en kramen voor. Het was even zoeken maar toch gevonden.

Gisteravond brak met pizza eten een stukje van mijn kies af. Er zijn hier 3 tandartsenpraktijken. De keus gemaakt die het dichtst bij de camping is.

Jacob mag niet binnen. Die zit buiten op het terras aan de koffie.

Assistente zei dat ik maar een paar minuten hoefde te wachten. Dat werd uiteindelijk 3 kwartier 😬geduld is een schone zaak. Maar tegen twaalven was ik aan beurt. Verteld wat het euvel was. Hij zou wat afgebroken was wat opvullen en dan moest ik volgende week naar mijn eigen tandarts 😂 de grapjas. Hij smeerde er een soort cement op zo voelde het dat zou ongeveer een week blijven zitten. Oei dat schiet niet echt op en ik moest aan de andere kant maar eten.

Ik zie wel hoe lang het blijft zitten. Na 5 minuten stond ik weer buiten en 23€ lichter.

Anders maar even naar de Bricorama ( soort Gamma ) voor een zakje potland kan Jacob er wel even op smeren ( grapje )

Jacob van het terras geplukt die zat gezellig mensen bekijken is ook altijd leuk. Weer naar de camping gelopen en de rest van de dag in de rust stand.

28 April

Het is toch heerlijk als je wakker wordt en de zon schijnt. Geen regen,harde wind en bewolking.

Na het ochtendritueel de wandelschoenen aan getrokken en een wandeling gemaakt.

Dinsdag bij de receptie gevraagd of het water van de douches wat warmer kunnen. Je werd er niet vrolijk van. Was een beetje afzien. We gaan nu naar een ander sanitair gebouw daar is de douche lekker warm is iets verder lopen maar dat is goed voor de beweging.

Op de camping is ook het gemeentelijke rugby veld. Hier wordt iedere dag training gegeven. Overdag aan de jeugd ‘s avonds aan de ouderen.

Leuke wandeling gedaan. Bij enkele campings langs gelopen. Daar staat niemand. Dan valt het bij ons nog mee. ‘s Middags druppelt er toch wel wat binnen. De meesten vertrekken de volgende morgen weer. Over het algemeen campers. Vind ik wat onrustige kampeerders.

Hoe ze bij camping Domaine du Mûrier bij de rivier moeten komen hebben we niet kunnen ontdekken.

Camping La Pinède op afstand gezien was ook nog niet open.

We hadden vanmiddag Hendrik Jan de tuinman ook bij ons aan het werk. Jacob gister gevraagd of hij even wilde maaien bij ons. Dat heeft hij vanmiddag gedaan. Alles weer netjes aangeharkt. We kunnen er weer even tegen.

Nog een praatje met hem gemaakt. Wat Frans en Engels maar we snapten elkaar wel.

Het was weer een heerlijke dag ☀️

1. Wim:
    28 april 2022
    hoe gaat het met je kies geen pijn?
    Rustige camping zo te zien.
    groetjes uit Emmen.
  2. Jacenger:
    28 april 2022
    Heb geen pijn, had ik ook niet. Mijn cement zit nog. Het is hier heerlijk, lekker rustig.
  3. Nine:
    28 april 2022
    Opa kan wel even mee doen met de rugby training🏈
  4. Roald:
    28 april 2022
    Kn niet , alleen maar training voor jeugd en ouderen. Geen seniorenteam, Hendrik Jan de tuinman wat aanwijzigingen geven is meer dan genoeg😉
  5. Jacenger:
    Opa heeft vacance Nine
  6. Rick:
    28 april 2022
    Je kan wel even naar het kruis wandelen😂
  7. Jacenger:
    Ha,ha, echt niet.
  8. Jacenger:
    28 april 2022
    Ben jezelf wel lopend naar het kruis geweest Rick.
  9. Ruth Rosenkrantz:
    29 april 2022
    Balen van je kies, maar gelukkig was er een tandarts in de buurt. Nu ff cement erin. Binnenkort maar ff goed laten fixen.
    Fijn dat er wel wat beweging is in op de camping wat betreft sportende mensen, tuinman en nieuwe mensen.
    Lekker genieten en niet te veel doen. Daar is het vakantie voor 👍🏻