Dinsdag 3 mei

5 mei 2022 - Die, Frankrijk

Dinsdag 3 mei.

Buitje van gister viel mee.

Jacob gister een Belg proberen te helpen met zijn schotel. Was zoiets als de blinde leidt de kreupele. Paar uur bezig geweest maar geen beeld.

Vanmorgen kwam Jacob hem tegen en hij vertelde dat hij beeld had. Nieuwe kop erop gezet en een nieuwe kabel. Hierna had hij beeld. Als hij dat eerder had gedaan was het euvel zo opgelost geweest.

Na het ochtend ritueel wandelschoenen aan en een wandeling maken. Jacob had een route uitgezet. Hoop dat het goed komt 😂.

Helaas het was weer heen en weer

lopen. Google maps erbij en een goede route gevonden.

Via camping Domaine du Maurier waar ik het WiFi signaal kon opvangen het blog verstuurt. Foto’s weet ik niet of die goed verstuurd zijn.

Daarna onze weg weer vervolgd. We kwamen een echtpaar tegen die onze een leuke route gaf. Spraken prima Engels. Het was een trail. Over de brug via camping la Pinéde liepen we aan de andere kant van de Drome. Bij de receptie daar gevraagd of we goed liepen er werd verteld waar we langs moesten en dat we weer bij camping Justin uit zouden komen. Het pad werd alsmaar smaller. Een soort braamstruiks binnenpad. Klimmen en dalen. Wel heel mooi. Kwamen ook een echtpaar tegen waarvan zij met sjokstokken ( een benaming van mijn kleindochter Nine toen ze nog klein was )liep. Het zijn Nordic wandelstokken. Dat was wel een hele onderneming. Of ze het gehaald hebben weet ik niet. We hebben ze niet meer gezien.

Na een poosje zagen we het rugbystadion. We waren in de buurt, nog wel een stukje doorlopen en dalen naar de brug die ons op de camping bracht.

Was een leuke trail. Jammer dat er niet een kaart is waar meer van deze trails opstaan.

Circa half 3 begon het te plenzen. Hagelstenen niet te klein.

Komt een camper de camping oprijden naar een plek, wil zijn leveler’s er onder zetten zodat hij waterpas staat. Hij kon niet voor of achteruit. Stond muurvast. In de stromende regen van alles geprobeerd. Platen onder de wielen lukte ook niet. Bij de receptie gevraagd om hulp, er zal wel gebeld zijn. Toen het droog werd kwam de dépannage auto de camping op en die heeft hem eruit getrokken. Was wel vervelend zijn vrouw zit in een rolstoel. Hij staat nu op het gravel daar komt hij niet vast te zitten.

Ergens zit er toch nog een uitdaging in om naar het Croix de Justin te lopen. Is een hoogte van 988 meter. Jacob gaat niet mee, ik moet dus alleen en dat is wel een dingetje. Nog maar even over nadenken.

En zo gaat ook deze dag weer langzaam over in de avond en de nacht.

Woensdag 4 mei

Opgestaan met een stralende zon. Regen van gisteren al weer vergeten. Schijnt vanmiddag wel weer te gaan regenen maar dat zien we dan wel.

Na regen komt toch altijd zonneschijn.

Naar de Intermarché gelopen en wat boodschapjes gedaan. Is een stuk verder lopen bij de camping vandaan maar ja ben je even bezig.

Meteen bij Jaillance cave geweest wordt Clairette de Die gemaakt 😋 wordt.Voor zaterdagmiddag om 3 uur een afspraak gemaakt voor een rondleiding in het Nederlands en proeven. Dat wordt weer een leuk uitje.

Vanmiddag bij de receptie maar weer geklaagd over de WiFi. Krijg ik als antwoord het is een technisch probleem. Dat kan,maar los het probleem dan op. Als je dat zegt ziet ze je aan of ze water ziet branden. De schouders worden weer opgehaald het is hun probleem niet 😬

Moest morgen maar terug komen dan was er iemand die mij beter antwoord kon geven.

Het blog maar verstuurd met mijn eigen data.

1. Wim:
    5 mei 2022
    mooie wandelingen doen jullie.
    veel te ver voor ons.
    Groetjes,
    Emmen
  2. Jacenger:
    5 mei 2022
    Maar jullie zijn ook wat ouder dan wij zijn.
    Groetjes