Kalenberg/Ossenzijl

25 juni 2020 - Vollenhove, Nederland

Na ontbijt en koffie toch de fiets gepakt. Het zou gaan waaien. Wind en Gerda is geen goede match. Vroeger toen ik met de honden eruit moest vond ik dat al erg. Regen maakt me niets uit. Maar tegen wind opboksen vind ik erg.

Gister al een route via de knooppunten uitgezocht. Kalenberg richting Ossenzijl. Dit was een prachtige route. Echt van genoten. Mooie natuur. Echt van genoten. Ook mooie fietspaden. Langs de Kalenbergergracht  die een verbinding maakt tussen Blokzijl, Giethhoornse meer en de Friese wateren. Leuke bruggetjes die waren beter te fietsen dan in Giethoorn dat waren wat enge dingen. Omgeving ook veel mooier. We stonden met een echtpaar te praten die dat ook al vonden.
Je praat met mensen die je nog nooit gezien hebt, wel steeds over de omgeving.

Langs Ossenzijl naar Kuinre gefietst. Hier het spoor weer bijster maar toch het goede pad gevonden. Kwamen in Slijkenburg. Stond een gedenkteken met kanon dat herinnert  aan de tachtigjarige oorlog.  Hier stond een schans op een punt waar de Linde en de Tjonger samenkomen. Stukje verder zagen we 2 ooievaarsnesten. Eentje met 2 jongen en het andere nest zat een oudere op.

Bij het gehucht Blankenham stond eindelijk een bankje waar we even konden lunchen.
De laatste 16 km. flinke tegenwind maar een extra ondersteuning erbij, we zijn ook geen 20 meer 😂😂.

Om 2 uur draaiden we de camping weer op. Mooie tijd om nog lekker van de zon te genieten. Het was weer een mooie dag.
Gespensioneerden hebben toch een mooi leven. Het bevalt prima,

Jacob vanmiddag nog 2 dames geholpen die waren met de camper. De schoon watertank liep leeg. Waarschijnlijk een stop kwijt maar dat wisten ze zelf ook niet.  Jacob heeft er een aftap kraantje opgezet zodat het water er niet meer uitliep. Vrouwtjes helemaal blij. Ook weer opgelost.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim van Dalen:
    25 juni 2020
    mooie omgeving wat zijn er toch mooie provincies in Nederland.
    geniet er maar lekker van
  2. Jacenger:
    25 juni 2020
    Is ook zo Wim maar het weer speelt in Nederland een grote rol.