Langres

20 april 2022 - Langres, Frankrijk

Het was vanmorgen behoorlijk fris 3 graden. De kachel aangezet en het bed weer in gedoken. Alles eerst maar even op temperatuur voordat we gaan ontbijten.

Na de opwarming, ontbijt gedaan, douchen, wassen, scheren etc. Half 11 reden we de snelweg weer op. Was niet druk dat schoot dus lekker op.

Onder het ontbijt verschillende opties om te overnachten. De keus viel toch op Langres. Was ook al weer 3 jaar geleden dat we hier geweest waren. Komen hier regelmatig al vanaf 1983/84. Leuke municipal camping midden in de stad. In het hoogseizoen erg druk maar nu rustig. Het is nu alleen maar grijs wat er staat.

Bij Toul hebben we niet de péage genomen maar zijn we binnendoor gaan rijden.

Het stuk van Toul naar Dijon is wat saai. Het is leuker om door de slaperige dorpjes te rijden. Duurt wel wat langer maar we hebben de tijd.

Om 2 uur reden we de camping op waar het toch nog vrij rustig was. In de loop van de middag werd het wel wat drukker.

Na de lunch zijn we om Langres gelopen via de oude vestingmuur. Toen die klus geklaard was op een terras gezeten voor een alcoholische versnapering.

Terug op de camping even gebabbeld met onze buren wat ook weer gezellig was.

Bij het inschrijven herkende hij me wel maar wist mijn naam niet meer. Maar dat is niet erg 😂😂 ook niet belangrijk.

We blijven hier morgen nog een dagje staan. Lekker even in de p-stand

1. Liesbeth en Henny:
    20 april 2022
    Leuk stadje! Place Diderot hebben wij heerlijk gegeten. Geniet ervan!
  2. Wim:
    20 april 2022
    hier nog geen kachel aangehad on 7 uur al 22 graden in huis.
    geniet van jullie vakantie.
    groetjes Ge en Wim