Maandag 1 september

1 september 2020 - Artemare, Frankrijk

Vanmorgen om 7 uur was het 9 graden. Kacheltje aangezet en meteen weer onder het dekbed.

Negen uur opgestaan toen was het een stuk beter.

Ontbijt en daarna koffie gedronken in de zon. Onder het ontbijt afgesproken dat we even lopend naar de supermarkt zouden gaan.

Eerst de wasmachine laten draaien en de was opgehangen.

Elf uur schoenen aan en rugzak op en gaan met die banaan. Kon de was drogen.

We kwamen niet veel inwoners tegen en die we tegen kwamen hadden een mondkapje op.

Bij de kassa stonden 10 in de rij en één kassa draaide. Hebben wij weer.

Voor diegene die hier vaker is geweest. Er komt geen druppel water uit de waterval. De rivier een summier stroompje. Pierre vertelde dat het 3 maanden niet heeft geregend. Wel bijzonder.

Vanmiddag weer lekker gezwommen het is even doorbijten maar dan is het ook prima water. Lekker geluierd en Happy Hour gehad.

Staan ongeveer 13 caravans/campers en 3 mobile homes zijn bezet. Het is niet geweldig maar het valt mee.

Artemare is een dorp 16 km. Ten noorden van Belley. Het inwoners aantal bedraagt ongeveer 1200. Het ligt ingeklemd in een vallei tussen twee linken van het Jura massief, de Grand Colombier en de Planachat.

Grand Colombier wordt regelmatig beklommen in de Tour de France. Ook dit jaar op 13 september.

1. Liesbeth en Henny:
    1 september 2020
    Dat deed Henny ook altijd; ‘s morgens vroeg het kacheltje aan en dan weer lekker onder het dekbed! Herkenbaar dus. Inderdaad rustig op de camping, jammer, je gunt deze hardwerkende mensen een volle camping! Jammer dat “onze” mobilhome bezet was. Anders waren wij er ook geweest! Volgend jaar beter! Nog een fijne vakantie.
  2. Gerda:
    1 september 2020
    Jullie mobile home idd bezet Liesbeth. Jammer dat het dit jaar voor jullie niet gelukt is. Zal je missen 🍷🍷 op het terras.
  3. Wim van Dalen:
    2 september 2020
    hou vol het is hier ook niet warm.
    Ga lekker zwemmen word je wakker.
    groetjes Wim en Ge