Rosport

18 september 2020 - Rosport, Luxemburg

Vrijdag 18 september

We hebben 2 dagen in Bulgnéville gestaan. Eerste dag regen, dat hadden we niet besteld. Tweede dag weer met een stralende zon opgestaan. Eerst boodschappen gedaan en getankt in Vittel.

s’Middags een paar keer gezwommen. Zwembad was ook verwarmd. Is verwennerij.

Na het avondeten de boel weer opgeruimd en de luifel ingedraaid.

Vanmorgen opgestaan en rustig aan. We hoefden niet op tijd weg de rit was niet zo ver.

Half 11 draaiden we de péage weer op. Na 2 uur waren we uit Frankrijk en reden we Luxemburg binnen. Toch een raar gevoel dat jezelf niet kan beslissen wanneer je weer naar huis gaat maar dat dat voor je beslist wordt. Toch blij dat we weer in geel gebied zitten.

Die tolbadge is een uitkomst. Geen gedoe meer om het kaartje te pakken. Je komt aanrijden en de slagboom gaat omhoog.

Onderweg een broodje gegeten en om half 2 draaiden we de camping op.

We stonden met meerderen te wachten en de receptie was nog gesloten.

Dat duurde niet lang of ze kwam er al aan lopen. Kregen een plattegrond mee met welke plaatsen nog beschikbaar waren. Plaatsen aan het water waren niet meer vrij.

Twee leuke plekken gevonden toch nog dicht bij het water. Dus tevreden.

Jacob had alleen weer woorden met een Duitser die vond dat we te dicht op hem stonden. Stonden ruimschoots op ons eigen plek.

Het zwembad hier was ook nog open dat zou eigenlijk al gesloten moeten zijn.

We zitten aan de rivier de Sauer. De ene helft is Luxemburgs en de andere helft is Duits.

Camping is nog behoorlijk vol.

Hele nieuwe omgeving voor ons morgen maar een flink eind wandelen.

Jullie horen weer van ons.

1. Wim van Dalen:
    18 september 2020
    het zou ook geen Duitser zijn willen nog steeds de baas zijn.
    veel plezier en gezond weer thuis,
  2. Jacenger:
    18 september 2020