Touretappe Artemare

13 september 2020 - Artemare, Frankrijk

Niet zoveel te melden. We blijven wat in camping bubbel zitten. Het is wel druk op de camping maar dat zal wel door de Tour komen. Maandagmorgen zal het grootste deel wel weer verdwijnen en wordt het wat rustiger.

Het weer is uitstekend met veel zon en temperaturen van 30 gr.

Vandaag de Tour etappe door Artemare. We konden niet de berg op omdat die was afgesloten. We hadden nog naar Virieu le Petit gekund daarna was het afgesloten. Was eigenlijk ook veel te heet om ook de berg op te lopen.

Schema bekeken en op tijd een broodje gegeten. Om 13.00 vertrokken naar de brug vlakbij de camping.

Krukjes mee, we konden lekker zitten en het woei ook lekker daar. Niet druk dus het was top.

Stond ook alweer een agent. Daar heb ik wel respect voor die stond daar de hele dag vanaf 11.00 uur en om 15.00 stond hij er nog. Geen eten, geen drinken. Wij maken dat ook regelmatig mee in Bourg d’Oisans.

Om 13.45 kwam de reclame karavaan langs. De mondkapjes strak op de neus.

Werd niet veel soeps uit de karavaan geggooid.

Heb toen een stukje gelopen en de weg uitgekeken waar de renners langs moesten. Er stond geen kip. Geen 3 rijen dik.

Het was toen wachten op de renners. Die lagen aardig op schema en kwamen eerder langs dan we verwacht hadden.

De helicopter weer in de lucht.

De koplopers vlogen ons voorbij en daarna nog wachten op het peloton. Dat duurde niet lang.

Daarna met stevige pas terug naar de camping en de tv aangezet.

Het was weer super leuk om dit na zoveel jaar weer mee te maken.

We hopen echt op volgend jaar als het gaat lukken.

Hoe het hier verder komt is nog de vraag. Het is hier rood en we zitten op het randje.Nog niets gehoord van BZ daar wachten we op.

1. Wim van Dalen:
    13 september 2020
    voor tv gezeten JVS steeds op Dumoulin was geweldig .
    kijk uit voor code rood kom gezond terug.
    groeten Ge n Wim
  2. Jacenger: