Vrijdag 10 juni

12 juni 2022 - Artemare, Frankrijk

Vrijdag 10 juni

Na ontbijt en koffie de wandelschoenen weer aangetrokken.

Mijn doel was Source du Groin.

Jacob deze keer niet mee het wordt klimmen. Voor mijzelf al heel wat dus laat staan voor Jacob.

Het was gelukkig niet zo warm. Bij het klimmen heb ik ook een paar keer stil gestaan om bij te komen.

Mijn hartslag kwam op stoom die moet dan eerst even zakken.

Ondanks dat ik Google maps aanhad liep ik toch nog verkeerd. Omgedraaid en het goede pad gevonden 💪🏻

Het ging niet meer zo omhoog na 1 km. was ik op de plaats van bestemming.

Jammer dat er geen water in stond. Het grootste gedeelte stond droog. Een heel klein beetje water stond er nog.

Dan ben je gauw uitgekeken en ben teruggegaan. Zou eerst dezelfde weg nemen die ik heen ook had gedaan. Dat doe ik thuis niet dus hier ook niet.

Richting waterval gelopen en ergens links afgeslagen langs de klim muur naar de camping.

Na 2 uur en 8 km. was ik weer terug op ons kamp.

Had de morgen weer nuttig besteed 😂😂

Zaterdag 11 mei

Vanmorgen half 5 wakker. Jacob had het maagzuur. Is dat niet zo erg maar ik slaap dan niet meer. Hij draait zich om en slaapt weer verder. De dag begon dus goed.

Niet getreurd na ontbijt, koffie op de fiets boodschappen gedaan. Goed uitkijken. Vandaag kon la Grand Colombier beklommen worden. Ze kwamen de berg afsuizen en die weg moet ik oversteken. Maar afgestapt en gewacht. Hoef niet nog een keer tegen de vlakte.

Daarna hebben we met zijn tweeën een wandeling gemaakt en was het wel weer klaar voor vandaag.

We zouden gaan barbecueën vanavond maar toen ik terug kwam vertelde Jacob dat Pierre om 5 uur een jeu de boule wedstrijd organiseerde

Doen we mee natuurlijk,gezellig.

Het was wel warm maar af en toe een slok rosé en bier op het terras was het wel uit te houden.

Leuk gespeeld maar niets gewonnen 🥳 is ook niet belangrijk.

Morgen de bbq maar aan.

1. Wim:
    12 juni 2022
    toch heerlijk dat jullie het zo fijn hebben daar.
    Groetjes Ge en Wim
  2. Jacenger: