Zaterdag 5 september

5 september 2020 - Artemare, Frankrijk

Gister gezellig gebarbecued met George en Marian. Barbecue met houtskool verboden vanwege de droogte. Wij doen het op gas.
Verder lekker in de camping bubble gebleven na de boodschappen.  Wel afgesproken dat we vandaag naar de Le Grand Columbier zullen gaan. Het is mooi weer en helder. Je moet dit ook niet doen met bewolking want voor je het weet rijd je in de nevel.

Vanmorgen na de gebruikelijke handelingen, ontbijt, koffie en wat huishoudelijke handelingen.( Het is super droog hier. Gras is net hooi je loopt alles naar binnen. Gelukkig is het droog, veger erover en klaar is Clara )

Wat we van te voren niet wisten dat er een Tour tocht voor wielrenners was over de Columbier.

We laveerden toch een beetje tussen stijgers en dalers door. Weg omhoog is ook niet zo breed. Ben ook niet zo’n geveltoerist met die afgronden naast mij zonder vangrail.

Bovenop druk met wielrenners en harde wind. Was best fris.

Jammer dat het toch niet helemaal helder was. Mont Blanc was niet goed te zien.

Via de andere kant richting Culoz weer naar beneden. Zagen af en toe een boze renner wat we niet helemaal begrepen maar later viel toch wel het kwartje. We hadden niet langs die kant naar beneden gemogen. Toch doorgereden anders moesten we weer omhoog en andere kant naar beneden.

Terug op de camping weer lekker gebruik gemaakt van ons privé zwembad.

Het weer is prima hier 30 gr. Morgen iets koeler maar dat is ook niet verkeerd.

1. Wim van Dalen:
    5 september 2020
    wanneer komt de tour daar?
    Als de tour naar de colombier komt moet je naar boven lopen
    de weg wordt afgesloten voor auto s ,ze willen liever geen publiek boven rijden mag niet lopen wel. veel plezier
  2. Jacenger:
    5 september 2020
    Tour komt zondag over een week. Gaan echt niet naar boven lopen. Hier vlak bij de camping kunnen we het prima zien. En op de tv zien we de rest wel.
  3. Tjikke:
    6 september 2020
    Jullie treven het daar wel mooi weer zwembad voor jullie zelf en dan volgende week ook nog de tour die langs komt denk dat jullie nog nooit zo’n relaxte vakantie hebben gehad.
    Er wacht hier echter iedere dag iemand op Jacob ligt soms met de poten in de vensterbank en de kop er op te wachten .
  4. Jacenger:
    6 september 2020
    Tjikke, oei Mora moet nog even wachten. We vermaken ons prima. Houden dit nog wel even vol.