Vongnes

23 juni 2024 - Artemare, Frankrijk

Zondag 23 juni 🌤️21 gr.

Beetje vreemd weer vandaag. Donkere luchten af en toe zon.

Wat gaan we doen dan vandaag.

We gaan naar Vongnes op de fiets.

Hier was een markt van regionale producten uit de omgeving en oude ambachten. Zat ook iemand mandjes te vlechten ze vond dat wij dat ook wel even konden proberen, dat zagen we niet zitten. We kwamen om te proeven 🤭

Je kon een wijnglas kopen en daar je naam in laten graveren. Hebben we gedaan. Daarna kon je wijn proeven en lokale lekkernijen keuren. Wat ons lekker leek hebben we geproefd. Slakken hebben we maar over geslagen.

IMG_4130 IMG_4128Vitrines vol met borrel glaasje

IMG_4134 Ook handwerk IMG_4135

Wijn was ook lekker maar ja we zijn geen Fransen( die zitten om 11 uur al ) maar voor ons was 12 uur ook al vroeg. Glaasje gehaald, ik vond het wel lekker maar onze wijnkenner ( Jacob ) werd er niet blij van 😂😂

Heb het ook maar bij 1 glaasje gehouden. We moesten ook weer op de fiets terug.
Gelukkig bij de berg neer dat scheelt toch een stuk.

Het was een gezellige markt en leuk om mee te maken.

Richting de camping werd de lucht steeds zwarter. Het zou toch niet zo zijn dat we verrast werden door een plensbui.

We hadden een engeltje op onze schouder,kwamen droog thuis en de lucht trok over.

Rest van de dag niet veel bijzonders meer gedaan.