Die

4 mei 2024 - Die, Frankrijk

Vrijdag 3 mei ☀️20gr.

Over woensdag en donderdag zijn we snel uitgesproken. Dat was alleen maar regen en regen. Het leek wel natte moesson. Het was afzien.

Vrijdagmorgen werden we wakker met de zon die door het dakluik scheen. Deed je zeer aan de ogen.

Voor ons kwam het goed uit, we gingen ons kamp opruimen we gaan zaterdag naar Die.

Er was een run op de wasmachine, iedereen wilde wassen. A had de was er ‘s morgens al vroeg in en toen die klaar was wilde de deur niet meer open. Van alles geprobeerd maar daar moest iemand bijkomen. Uiteindelijk toch gelukt.

Ik heb maar een andere wasmachine gebruikt er zijn er twee. Was klaar na een uurtje en opgehangen.

Verder alles wat buiten stond/lag schoongemaakt, na 2 dagen regen was dat wel nodig.

Twaalf uur alles weer spic en span. Fietsen weer op de dissel. Jammer daar hebben we niet veel gebruik van gemaakt vanwege het weer.

Gisteren kwam onze Belgische buurvrouwtje even een praatje maken. Heel leuk maar ze ging nooit weer weg. Hadden ook nog een zoon van 45 jaar mee 😳die kwam er ook bij. Ze vertelde dat ze kennissen in Avignon hadden en die hadden nog nooit zulk slecht weer gehad. Natuurlijk wij treffen het weer.

Maar al met al na een half uur stonden ze hier nog. Dat was Jacob lang zat die ging staan en zei dat hij ging douchen. Ik snel de caravan in en toen stapten ze toch op met zijn tweeën.

Afgesproken met M&A om uit eten te gaan in het zelfde restaurant waar we ook met onze kennissen hadden gegeten.

Er was nog net een een tafeltje voor 4 personen vrij op het terras buiten.

2AC5EEA1-D98F-48D2-834D-86E40A016DFE

We hebben  heerlijk gegeten en gelachen uiteraard.

IMG_3599

Terug gelopen naar de camping en nog wat kleine dingen opgeruimd.

Zaterdag 4 mei 🌤️ 20 gr.

Niet vroeg opgestaan. Het was 250 km.

Na ontbijt en koffie pootjes ingedraaid. Afscheid van M&A genomen die blijven nog een poosje staan. Alhoewel vanmorgen hoorde ik al dat er weer harde wind zou komen dan weet ik niet of ze blijven.

Wij in ieder geval niet.

Camping was prima maar omgeving vond ik tegenvallen. Zal misschien ook komen omdat je tegen Avignon aan zit. Veel vrachtverkeer.

Fietspaden langs snelweg. Je kreeg daar direct niet het Frankrijk gevoel.

Blijft niet op ons lijstje staan.

We moesten eerst een stuk door Avignon dat ging prima en de rest binnendoor naar Die. Deze keer niet naar Justin maar naar Le Rio Merle.

Camping opgereden en op zoek naar een plekje. Dat was er genoeg.

Alles weer neergezet en stoelen buiten en zitten.

Heerlijk rustig hier. Geen harde wind, geen verkeer.

Morgen gezellig Die in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny en Liesbeth:
    5 mei 2024
    Ik zal duimen voor beter weer!
  2. Gerda:
    5 mei 2024
    Volgens mij krijg je dan blaren op je duimen 🤭
  3. Wim:
    5 mei 2024
    nu maar hopen op de zon het is hier ook niet best.
    rustig aan en de groeten op bevrijdings dag gisteren 2 minuten stil en gedacht en vroeger
    1945 bewust meegemaakt.
    groetjes Ge en Wim
  4. Gerda:
    5 mei 2024
    We geven de moed niet op. Vandaag prima dag. Gefietst en gewandeld
  5. Wim:
    5 mei 2024
    heerlijk toch geniet ervan is jullie gegund

Jouw reactie