Cascade Clairfontaine

12 juni 2024 - Artemare, Frankrijk

Woensdag 12 juni 🌤️ 20 gr.

Vanmorgen weer een keer op de fiets gestapt. Klein rondje van 26 km.

In Virieu-le-Grand wilden we naar de waterval. Goede pad gevonden en zolang we konden fietsen gefietst. We waren al eerder gestopt om naar boven te lopen via een geitenpad maar het kon ook via de weg. Dus T en ik weer terug en met zijn drieën verder gefietst tot we het laatste stukje moesten lopen. Jacob bleef bij de fietsen. Was te steil voor hem om te lopen.

​​​​​​​

Weer even klimmen en klauteren toen we bij de waterval kwamen. Het lijkt wel een waterval vakantie. Ook deze was weer mooi om te zien.

IMG_4041 IMG_4044 IMG_4045 IMG_4047

Terug bij de fietsen kon de afdaling naar Virieu-le-Grand beginnen.

Halverwege wilde T haar jasje even aan doen. Bij een bankje wilde ze stoppen, ze gleed uit over steentjes en viel.

Haar voorwiel was helemaal gedraaid en haar voet zat klem tussen voorwiel en voorvork.

Jacob in geen velden of wegen te bekennen. Ik kreeg haar voet er niet tussen uit omdat het wiel niet meewerkte. De hele fiets moest ik optillen toen kon ik het wiel draaien en haar voet er tussen uit krijgen. Ze kon er gelukkig op staan alleen het voorwiel zat nog gedraaid.

Ik heb haar achtergelaten en naar beneden gegaan om Jacob op te halen.

Kom ik beneden zegt hij “ wat duurt dat lang” 😩🙈

Die toen samen met F weer terug de berg op.

Ze had zelf het wiel gedraaid en kon weer fietsen.

Met zijn allen weer terug naar de camping.

Al met al weer goed afgelopen.