Die

7 september 2018 - Die, Frankrijk

Woensdag. Vanmorgen opgestaan en ik voelde aan als een ijsbeer. De nachten zijn koud. Hier hadden we niet op gerekend. Maar niet getreurd het vandaag is markt in Die. Vooruit we gaan weer een poging wagen. Deze keer met de auto naar het centrum want stel je voor dat je bepakt en gezakt terug moet lopen. Auto bij de Super U gestald en op weg maar al wat we zagen was een markt. Aan het eind van het straatje nog niets gevonden🙈🙈Jacob een oud vrouwtje aangeklampt en is zijn beste Frans om de markt gevraagd😏Ze wees welke kant we uit moesten en ja hoor gevonden. Over de markt en weer terug naar de camping en de rest van de dag lekker bij ons buitenverblijf gezeten. Met de markten zijn we nu wel klaar mee.

Donderdag   6 september

Er was al regen voorspeld. Konden nog net wat boodschappen doen voordat het ging regenen. Paraplu voor de zekerheid maar mee. Gelukkig, toen we uit de winkel kwamen regende het al. Weerberichten net als thuis, je kunt er geen pijl op trekken 😩😩. Dat heeft geduurd tot 16.00 uur. Daarna scheen de zon weer. Toch nog buiten gezeten.

Vrijdag 7 september

De nachten zijn gelukkig niet zo koud meer. Tegenover ons staan 2 mannen die hier ieder jaar komen te fietsen en die zitten in een tent. Aan het begin van de week hebben ze het koud gehad. Die hebben nog nooit zo lang ze hier komen het zo koud gehad. Wel respect voor de mannen zijn dik in de 60 en fietsen grote tochten. Zijn ook de col de Rousset op geweest👍🏻👍🏻. Dat hebben wij vandaag met de auto gedaan. Dat past beter bij ons😏 Mooie route en erg koud daarboven. Wij zijn niet verder dan de tunnel geweest als je die door rijdt is er aan de rechterkant een skistation. Maar verder is er niets geen hotels of appartementen. Om daar nu in de winter die col op te rijden en daar te gaan skiën en aan het eind van de dag de col weer naar beneden lijkt mij ook een heel gedoe. Maar ja ik ski ook niet.

1. Wim:
    7 september 2018
    lekker tegen elkaar aankruipen s nachts heb je ook niet koud.
    veel mooi weer verder hoop ik
  2. Jacenger:
    7 september 2018
    Weer is nu weer prima Wim