Die

30 april 2023 - Die, Frankrijk

Zaterdag 29 april 🌦️

Vandaag al weer 2 weken op pad. Vermaken ons prima ondanks dat het weer niet direct om over naar huis te schrijven is.

Vanmorgen eerst maar een rondje markt. Je had vroeger het gezegde op de markt is uw gulden( wat is dat) een daalder waard. Die vlieger gaat allang niet meer op.

Klein bakje aardbeien 6€ 😳 die kun je beter in de supermarkt halen.

Geslachte kippen met de kop er nog aan. Brrrr. Ik loop dan maar snel door.

Brood gehaald en terug naar de camping, begon het ook nog te spetteren. Buitje voor het stof denk ik. Wat van stof weet ik niet maar dat geeft niet.

Vorig jaar hier ook veel rugby gezien, het veld ligt op de camping. Training,wedstrijd. Tot nu toe nog niets gezien. Heb het idee dat het veld ook niet meer gebruikt wordt. Gras staat weet hoe hoog. Is wel jammer was altijd wel spektakel.

Vanavond uit eten geweest met de buren Kees en Joke naar de Marokkaan. Klein restaurantje in een achteraf straatje dat gerund wordt door oma ( die staat in de keuken) en een dochter. In een schrift worden de bestellingen op genomen en de rekening krijg je ook op een schrift bladzijde. Pinnen kan niet,cash betalen. Geweldig. Staan een stuk of 6 tafeltjes. We zaten in de Marokkaanse kussen. Heerlijk gegeten.

Veel gelachen ook. Zo zie je maar weer dat je altijd weer leuke mensen tegenkom op je reis.

Zo kwamen we op jeu de boule. Vinden zij ook leuk om te doen. Morgen gaan we spelen. Het zal bij 1 dag blijven maandag gaan ze vertrekken. Wij blijven nog een poosje staan.

1. Wim:
    30 april 2023
    menu niet te lezen kan wel lezen maar begrijp het niet. zal wel aan mij liggen.
    Leuke foto.
    veel plezier verder.
  2. Jacenger:
    Marokkaans Wim.
  3. Liesbeth en Henny:
    30 april 2023
    Die onverwachte dingen zijn juist het leukst. Wij zijn vandaag door Remco uitgenodigd om te gaan eten bij Loetje! Was ook onverwacht en lekker. Geniet van het boulen.
  4. Jacenger:
    30 april 2023
    Is ook gezellig Liesbeth.