Die

3 mei 2023 - Die, Frankrijk

Dinsdag 2 mei ☀️

Vanmorgen om 8 uur eerst de luifel maar ingedraaid. De mistral sloeg op de trommel.

Nadat we we Kees en Joke uitgezwaaid hadden de was in de machine. Wat ik altijd met die wasmachines heb weet ik niet maar ik krijg ze nooit aan de praat.

Het hele stuk weer terug naar de receptie.

Kreeg een nieuw muntje en er kwam iemand kijken. Na wat met deur slaan ging hij uiteindelijk draaien maar het ging niet van harte.

Ze hebben maar kleine wasmachines daar kon niet alles in, ik moest ook nog wat handdoeken op de hand wassen. Af en toe is het net een werkkamp in plaats van vakantie kamp.

Na een uurtje wapperde de was lekker in de wind. Boodschappen gedaan. Toen we terug kwamen was het grootste gedeelte droog. Bed weer opgemaakt. De rest opgevouwen en weer in de kast.

De rest van de dag lekker in de zon gezeten. Helaas geen dag om te fietsen vanwege de mistral. Doen we dat morgen maar.

We krijgen een paar mooie zonnige dagen dat wordt dus genieten.

Woensdag 3 mei ☀️☀️

It’s a beautiful day the sun is shining. Hier doen we het voor.

Je stapt ook wat vrolijker het bed uit.

Na de plicht plegingen Jacob de fietsen klaargezet. Deze keer route 65.

Vanaf de camping richting camping La Glandasse en daar linksaf. Mooie route alles staat keurig aangegeven. Lijkt de fietsknoopunten  wel. Het meest is allemaal binnendoor. Op de terugweg een kleinstukje langs de weg maar waar wij fietsen was het heel breed. Dat ging prima,

De eerste heuvel was ik er niet klaar voor. Wilde in de 4e versnelling naar boven. Dat werd hem niet. Zat ook nog een scherpe bocht in. Laatste stuk maar gelopen (Tessa doet oma ook ). Versnelling op 2 gezet en dat ging prima. Al doende leert men.

Als je omhoog gaat moet je op weer dalen.

Jacob liet mij weten dat ik dichter bij hem in de buurt moest blijven. Dat betekend dat ik ook met gierende banden naar beneden moet. Nou niet dus. Ga in eigen tempo naar beneden.

Halverwege door een leuk klein dorpje gefietst. Waar wij wonen is niet groot maar dit is ook niets.

Na 25 km. weer terug op de camping. Zijn blij dat we de fietsen mee hebben genomen. Je komt op leukere plekjes dan met de auto.

Geluncht en vitamine D opgedaan. Uur of 3 zijn we naar de rivier gegaan. Daar was het ook druk.

Het water niet in geweest. Lijkt mij nog wat fris. De Fransen springen er zo in brrrrr.

Heerlijke dag gehad.

1. Wim:
    4 mei 2023
    Foto 1 een caravan dak op Jacop zin Hoofd.
    Mooie foto s en mooi weer.
    Ga zo door