Die

9 mei 2023 - Die, Frankrijk

Maandag 8 mei 🌤️

Het is vandaag een nationale feestdag in Frankrijk.

Wij hebben dodenherdenking. Dat hebben ze hier niet.

s’Morgens hebben ze hier een herdenking dat de oorlog afgelopen was. Wij waren natuurlijk weer te laat.

Een paar jaar geleden heb ik in Vouécourt de herdenking bijgewoond. Dat vond ik wel indrukwekkend. De burgemeester bedankte mij ook nog voor mijn komst.

De winkels waren tot 12.30 open, eerst maar boodschappen gedaan.

Jacob heeft daarna auto gewassen. Ik de ramen gelapt van de caravan, weer helder zicht. We hebben de maandagmorgen nuttig besteed.

Na de lunch zouden we een klein stukje fietsen. Het werd een groot stukje. Richting Ponet, dat ging prima. In Ponet zelf leek het wel steile wand fietsen. Maar met wilskracht 💪🏻 kwamen we toch weer op een goed pad. Het waaide stevig.

We kwamen op een kruispunt weer richting Die of er konden naar Sainte Croix. We koze het laatste anders dezelfde weg weer terug als heen.

Het is maar goed dat je alles niet weet. Wat bleek we kwamen naar Sainte Croix weer op een geitenpad terecht. Eerst gewone weg daarna weer kiezels en stenen. Begin dat ging nog wel maar het werd steeds erger. Jacob fietst stug door. Ik stukken gelopen. Je wielen vliegen alle kanten uit. Ik was er weer klaar mee. Maar Jacob vind dat we door moesten 🙈

Nou Gerda het verstand maar op nul en maar hopen dat het goed komt. Het was een hel.

Na 4km. kwamen we weer op een gewoon pad hè,hè.

In Sainte Croix weer naar Die. Dat moest wel langs de route van Crest naar Die.

Na 24 km. weer veilig geland op de camping.

Het was een mooie route met wat obstakels.

1. Wim:
    9 mei 2023
    fietsen is gezond maar doe het niet te veel.
    groeten wij.