25 April

25 april 2022 - Die, Frankrijk

Vandaag zijn we verhuist. Eerst wat boodschappen gedaan en door het dorp gewandeld. Hier toch ook veel winkels die ter ziele zijn gegaan.

Terug op de camping losse boel al naar onze nieuwe plek verhuist. Caravan weer achter de auto en op de plek neer gezet.

We staan hier veel beter. Ook een mooie ruime plek met veel zon en daar doen we het voor.

In een ver verleden 1996 ook in Die gestaan op la Glandssse met onze 2e hond Hasta. Daarom weet ik het jaartal nog die was toen een half jaar. Één van onze kinderen kwam ook nog langs met toen nog zijn vriendin.

Wij waren ongeveer om een uur of 3 op de camping even bij komen en wat drinken. Tegen vijven kregen we de schrik van ons leven. Vloog er met een bloedgang een trein langs de camping, dat ging de hele dag door. ‘s Morgen om 5 uur lag je stijf in je bed. Mijn schoondochter heeft nooit zo lang dat ze er stonden die trein gehoord. Er waren mensen die stonden tegen de spoorlijn aan daar vloog de trein bijna door hun voortent. Die vonden het ook wel meevallen. Zal het wel aan mij hebben gelegen.

Onze Hasta was ook een waterrat en kon daar heerlijk zwemmen. Maar het waren wel stenen en die zaten onder de kalk. Aan het einde van de vakantie kon ze bijna niet meer lopen. Haar poten open van die kalk stenen. Gelukkig stond er een Belgische dierenarts op de camping die vertelde ons dat we de poten in moesten smeren met vaseline. Heeft toch even voordat ze weer wat kon lopen. Nadien altijd vaseline bij ons maar niet veel gebruikt.

Hier ligt de spoorlijn ook naast de camping maar we hebben nog maar 1 trein gehoord.

Dat is ook beter voor de nachtrust 😴

Het was een heerlijke dag met veel zonneschijn.

1. Liesbeth en Henny:
    Ga mijn best doen
  3. Wim:
    26 april 2022
    leuke camping?
    veel plekken vrij zo te zien nog niet zo druk.
    groetjes van de Emmenaren
  4. Jacenger:
    26 april 2022
    Leuke camping. In het hoogseizoen heel druk. Dit is prima zo.