Artemare

7 september 2021 - Artemare, Frankrijk

Zaterdag 4 september

Vanmorgen voor ons doen op tijd opgestaan. We wilden naar de markt in Belley.

We konden meteen een parkeerplaats vinden waar de markt vlakbij was.

Op zich grote markt maar het zijn hoofdzakelijk groente en fruit kramen.

Nog bij een bakkerij binnen gelopen en gevraagd om een croissant au amande. Ze keek me wel wat raar aan toen ik het vroeg. Volgens mij had ze er nog nooit van gehoord. Ze schudde driftig van nee dat ze die niet hadden. Voor mij was het weer heel sneu. Na 3 weken nog niet één gehad. Ik houd de moed erin.

Na de markt naar de Carrefour. Dat is ook weer een giga winkel. Erg druk. Zijn mijn winkels niet die mega winkels . In Artemare staat een kleine supermarkt en in Bèon een Intermarché. Dat is te overzien.

Maar we moeten aansluiten bij de kassa. Staat er weer een mevrouwtje die haar boodschappen moest betalen een cheque uit te schrijven. Dat gaat meestal ook niet zo vlot. En of er nu 10 achter haar staan te wachten of 1 ze stond niet in de brand.

Nadat wij ook betaald hadden weer in de auto en snel naar de camping.

Maandag 6 september

Gister was het Max dag. Alles in het teken van de Grand Prix Zandvoort. Dussssss kon je Jacob zondag niet lastig vallen.

De dagen vliegen voorbij ondanks het luieren, zwemmen en lezen. Ben al aan boek 7 begonnen.

Vanmiddag zijn we naar Lac de Virieu geweest. Het is c.a. 4 ha met een diepte van 15 meter. In het weekend is het er altijd druk. Dag recreatie. Heb er niet gezwommen voor je het weet zit er een vis aan je teen te knabbelen.

Hebben dat ook eens meegemaakt aan het Lac de Romagnieu. Ruth en ik wilden zwemmen en die vissen die zwommen om ons heen dat vonden we niet zo leuk dus wij er weer rap uit.

Is niets voor mij. In het zwembad op de camping is beter.

Dinsdag 7 september.

Na ontbijt koffie, wandelschoenen weer aan en om 10.00 op pad. Was al vrij warm en ik moest bergje op maar het is gelukt. Terug via het bos daar was het niet zo warm.

Ligt nog wel een uitdaging klaar voor mij om naar de waterval te lopen.

En met 27 gr. dan lig je lekker in het zwembad. In het zonnetje en zwemmen. Lui leventje hebben we zo.

Na het avondeten was het weer tijd voor een jeu de boules potje. Kan maar 1 potje om 20.30 wordt het al weer te donker.

1. Liesbeth en Henny:
    7 september 2021
    Ja, wat een toestand met die cheques hè! Het houdt zo op. Ik betaal tegenwoordig met mijn watch, wel zo handig. Ook wij treffen het met het weer; vandaag was het 27 graden. Jammer dat het s avonds al vroeg donker is; tja, dan maar kleine spelletjes petanque en een kaarsje aan is ook gezellig.
    Geniet er nog maar van.
  2. Jacenger:
    8 september 2021
    Ik hoef niet ‘ s avonds buiten te zitten Liesbeth ik wordt lek geprikt. Maandagmorgen werd ik wakker met een extra oog. Was ik gestoken op mijn oog door een Franse steekvlieg.
  3. Wim:
    8 september 2021
    ga rustig door met rusten kom je uitgerust thuis.
    groetjes en nog veel rust
  4. Jacenger:
    Doen we zeker Wim