Artemare

2 september 2021 - Artemare, Frankrijk

Hauteville Lompnes

Maandag 30 augustus

Vandaag met zijn vieren naar Hauteville Lompnes geweest.

Bij ons in Artemare scheen volop de zon maar hoe meer we dichterbij kwamen hoe donkerder het weer. Dit was niet de bedoeling. De rit op zich was erg leuk.

Het was even zoeken maar we vonden het ski-oord. Hier was ook een klim bos. We hebben ons er maar niet aan gewaagd. Met beide beentjes op de grond blijven is verstandiger.

Achter af hadden we nog hoger gekund naar skiliften Op dat moment wisten we dat niet. Het uitzicht was misschien daar mooier geweest.

Weer terug in het centrum nog op een terrasje iets gedronken. Hier moesten we ook onze QR code laten zien.

Vanwege de hoogte was het koud. Ik had gelukkig een vest bij me.

Terug op de camping scheen de zon en was het een stuk lekkerder.

Het hoogseizoen is hier voorbij dus animatie is er ook niet meer. Nu zitten we daar ook niet op te wachten. Grijze golf moet hun zelf vermaken.

Er wordt dan ook niet meer jeu de boules gespeeld.

Jacob heeft voor vanavond toch weer 13 jeu de boilers bijeen weten te krijgen om te spelen. Hij heeft zelf niet gespeeld omdat er 1 teveel was heeft zich toen maar opgeofferd om “scheidsrechter “ te zijn.

Dinsdag 31 augustus

Vanmorgen eerst weer een bezoekje aan de supermarkt gebracht. Deze keer op de fiets, meestal ga ik lopen.

Ze geven je ook altijd 1 of 2 centen terug als je betaald hebt. Zeg altijd tegen caissière dat ze dat wel mag houden. Daar moeten ze altijd om lachen.Ja wat moet je ermee kom je thuis heb je de portemonnee vol met die rommel. Thuis hebben we die centen niet meer.

Vanmiddag lekker liggen bakken bij het zwembad. Vitamine D moet goed aangevuld worden. Straks moet ik mij weer door de donkere maanden heen worstelen. Wordt altijd weer blij als het februari is.

Woensdag 1 september

Alle dagen zijn hetzelfde. We beleven niet zoveel.

Na ontbijt en koffie eerst een stuk gewandeld. Was wel wat met hindernissen maar lang leve Google maps dan komt het altijd goed. Wel weer een mooie route door het bos lekker koel onder de bomen.

Vanmiddag lekker in het zwembad gelegen. Gezellig babbelen met medekampeerders.

Jacob wilde even het animatie bord van Pierre lenen voor jeu de boules vanavond. Dat mocht hij niet gebruiken 😡😡 beetje kinderachtig.

Dan maar bij iedereen langs om te vragen wie wilden spelen. Dat was in 5 minuten ook weer gepiept. Bord helemaal niet nodig.

Leuk gespeeld vanavond en na afloop gezellig met elkaar nog op terras gezeten.

Is deze dag ook weer omgevlogen.

1. Wim:
    2 september 2021
    fijn dat het gezellig is maar Jacob als scheidsrechter kwam dat wel goed, voeten moeten naast elkaar zij het oudje op Paladru.
    Veel plezier verder en goed zonnen en rusten jullie moeten ook nog terug naar Friesland.
    Groetjes van ons.