Artemare

25 mei 2023 - Artemare, Frankrijk

Donderdag 25 mei ☁️💧🌤️

Gisteren afspraak gemaakt met Jan en Irma dat we gingen fietsen naar Seyssel.

Op tijd uit bed maar toch weer teveel getreuzel.

Ze stonden al bij ons moest ik nog tanden poetsen. Dat was zo gepiept. Opstappen en fietsen.

Nadat we een piep stukje gefietst hadden wilden Irma en ik wel terug om wat warmere kleren aan te trekken.

Dat stond de heren niet aan. De één zei de zon schijnt zo 😳 maar die was ik geen velden of wegen te bekennen.

Jacob zegt altijd, je kan je wel warm fietsen.

Keuze hadden we niet dus maar door.

Nu geld een contactlens aan mijn wimper. Even stoppen en weer op het oog gestopt. Poosje later lag hij op mijn wang heb hem toen maar weggegooid. Het was een daglens. Kwam vast door de kou.

Vlak bij Culoz begon het ook nog te regenen. En we waren als zo koud. In een tunnel geschuild en weer verder.

Na wat rotondes zagen we een café. Wij vragen of het open was. Dat was zo maar ze wilde ons buiten op het terras hebben.

Wij wilden binnen zitten. We ware als zo koud dan ga je toch niet buiten zitten. Nu dat kon maar ze zag er niet vrolijk bij.

Er stond een tafel gedekt en dat werd met veel lawaai opgeruimd.

Wij zitten en kregen ook spontaan de slappe lach. Net een stelletje pubers.

Koffie besteld dat vrij pittig was. Je haren gingen er recht van overeind staan.

Toch maar besloten om door te fietsen. Het was inmiddels droog maar nog niet warm.

De route die we wilden fietsen was afgesloten. Moet je toch weer langs de weg. Ging prima.

In Seyssel fietsen gestald extra slot door de wielen en op slot.

Door het centrum gelopen. Over de Rhône gelopen, straatje in en daar zagen we een terras. Daar wat gedronken. De zon begin ook enthousiast te schijnen.

Daarna weer terug naar de fietsen, aan de overkant was een restaurant.

Daar met zijn vieren lekker gegeten.

Jan en Irma gaan morgen weer richting huis, dit was een leuke afsluiting.

We hebben een paar gezellige dagen met elkaar gehad.

Weer op de fiets gestapt en naar Artemare.

Vijf uur op de camping.

Leuke rit en we vergeten het begin maar.