Citadelle Die

12 mei 2022 - Die, Frankrijk

Donderdag 12 mei

We werden gewekt met een stralende zon. Het beloofde weer een prima dag te worden.

Paar dagen geleden liepen we bij het ziekenhuis van Die. We zagen een steile weg omhoog gaan. Keken elkaar aan, dat gaan we niet doen. Geen idee waar het heen geen.

Gisteren uitgevogeld dat dat naar Le Remparts ging.

Nog niet van gehoord. Bleek de oude citadelle van Die te zijn.

Wilden wel kijken maar de tegenovergestelde richting maar oplopen dat zal wel niet zo steil zijn.

Ha,ha, dat hebben we geweten. Hoe steil wil je het hebben. Het werd weer een pittige klim met af en toe even rusten.

We kwamen boven. De calorieën vliegen eraf op zo’n manier.

De Citadelle van Die zijn een reeks torens en muren uit de Romeinse tijd, geschat in de 3e eeuw om de stad te beschermen tegen Germaanse indringers.

Het is het enigste monument uit de Romeinse tijd wat nog in het departement staat.

Was weer een leuke wandeling.

Tegen twaalven weer terug op camping.

Hadden wel weer genoeg gedaan voor vandaag.

De rest van de dag maar in de ruststand, is ook niet verkeerd.