Lurs

14 mei 2019 - Lurs, Frankrijk

Vandaag in het hooggelegen dorp Lurs geweest. TomTom stuurde ons weer over een geitenpad naar boven. Lurs heeft een mooi uitzicht over de vallei van de Durance. Alles is zo weer tegen de berg aangeplakt. We zijn door het dorpje wat maar 350 inwoners heeft gewandeld. De tijd heeft daar stilgestaan. Mooie steegjes en huizen. Aan het begin van het dorpje staat een Romaanse kerk met uurwerk. Het kasteel wat er staat daar werden de bisschoppen van Sisteron ontvangen.

Helemaal niets te krijgen hier,er is alleen een bakker. Voor boodschappen moet je de berg af naar Forcalquier of la Brillanne. Als je daar wat krijgt kan de ziekenauto tot aan de parkeerplaats en te voet verder.

Nadat we alles bekeken hadden was het weer een toer om er weg te komen. Waar we wegkwamen kon niet dat was éénrichtingsverkeer. Na wat draaien en zwaaien toch gelukt en kwamen we het dorp weer uit. Een betere weg dan dat geitenpad waar TomTom ons heensturen toen we er heengingen,

Dit was een mooi alternatief. Wilden eerst naar Mane het kasteel bekijken. Met rondleiding duurde dat 2 uur. Dat kon ik Jacob niet aandoen. Hij is al niet van de kastelen. Ik vond 2 uur zelf ook wel wat lang met dit mooie weer. Maar het schijnt wel mooi te zijn. Wie weet een andere keer. Dit was beter wat we gedaan hebben.

Vanmiddag weer lekker in het zwembad gelegen en lekker gezwommen. Stoom kwam uit mijn oren 😏

1. Ruth Rosenkrantz:
    14 mei 2019
    Haha, dat geitenpad. En....... Dennis is niet eens mee 😜😂 ( follow the leader)
  2. Jacenger:
    14 mei 2019
    Ha,ha, toen we naar Dauphin reden 2 weken geleden werden we ook over een geitenpad gestuurd. Toen zeiden we al Dennis is niet eens mee. 😂😂
  3. Dennis:
    14 mei 2019
    Ik heb wel het idee dat mijn naam hier wat te gemakkelijk gebruikt wordt 😳😊
  4. Jacenger:
    15 mei 2019
    Jij rijdt altijd met de familie over een geitenpad. 😩😩