Pech dag

12 september 2021 - Artemare, Frankrijk

Zaterdag 11 september

Voor vanmiddag hadden we een uitnodiging gekregen om Marianne haar verjaardag te vieren op de camping in Saint Genix sur Guiers.

Vanmorgen op de fiets om nog een kleinigheidje te halen.

Wat gebeurd er. Ik moest plots remmen en vloog voorover over de fiets heen plat op de grond, daar lag ik te spartelen.

Ik zelf was nog heel alles scharnierde nog. Alleen wat schaafwonden op de hand en een open knie. Stuur stond dwars op de fiets en die kreeg ik ook niet recht.

Na elkaar stopten 2 Franse auto’s die vroegen hoe het met me ging. Daarna nog brandweer die worden meteen gewaarschuwd. Was al verbaasd waar die ineens vandaan kwamen. Ze vroegen ook hoe het met me ging. Ik duim omhoog, ging prima. Toen kwam er nog een vrouwtje aan die een heel verhaal tegen mij afstak. Waar ze het allemaal over had weet ik niet meer. Haar ook verteld dat het goed ging.

Jacob gebeld, ik kreeg het stuur niet meer recht van de fiets. Hij kwam met de auto, stuur recht gezet. Fiets in auto en daar kwam het mevrouwtje weer aan. Was naar de pharmacie geweest en had spul opgehaald voor mij. Ik nogmaals vertellen dat het echt niet nodig was.

Ze gaf me nog wel een klein dingetje mee. Wat het was wist ik niet. Er zaten piep kleine tabletjes in Arnica montana.

Heb het meegenomen naar onze verjaardags party vanmiddag

Op de camping in Saint Genix sur Guiersz Oude eigenaars van de camping Ludo en Ria waren er ook. Die kunnen beter Frans dat ik het kan. Ze vertelde dat ik die pilletjes in één keer in moest nemen.

Op dat moment zat ik lekker aan de rosè die lekker smaakte 😋😋 die pillen komen vanavond wel. Deze moeten infectie en zwelling tegen houden.

Het was een gezellige verjaardag in Saint Genix. Leuk om Marianne te verassen en om weer oude bekende tegen te komen.

De keren dat we daar geweest zijn was het ook altijd gezellig.

Waren zelf mensen die het over Roxy hadden.

We zijn in 2017 daar met haar voor het laatst geweest.

Maar ze wisten precies waar wij stonden en waar Roxy altijd lag. En altijd een koekje meenemen voor haar als ze gingen afwassen. Zo kan het dus ook.

Om 19.00 waren we terug in Artemare.

1. Dennis:
    12 september 2021
    Gelukkig had je een helm op👌🏻
  2. Jacenger:
    12 september 2021
    Jaaaa, anders was het veel erger geweest 😂😂😂
  3. Ben Timmers:
    12 september 2021
    Hans, ons niet meer zo laten schrikken. Fijn dat de Fransen je zo goed hebben bijgestaan.
    Hopelijk is de fiets ook weer in goede doen. Maar een dagje extra rust nemen kan geen kwaad.
  4. Liesbeth en Henny:
    12 september 2021
    Nou Gerda, je bent er goed van af gekomen! Het had ook anders kunnen aflopen. Wellicht vandaag wat spierpijn. Lief van dat oude dametje; onze ervaring is ook dat de Fransen niet zo stug zijn als wordt beweerd. Op de camping en zelfs daarbuiten, zijn wij zelfs binnen geweest en hebben een borrel gedronken. Nou, Gerda en Jacob, nog een fijne zondag en sterkte.
  5. Wim:
    12 september 2021
    dat was pech hopelijk gaat het nu goed met je maar wees voorzichtig
    verder.
    groetjes