Artemare

18 september 2021 - Artemare, Frankrijk

Dinsdag 14 september

Paar dagen niets uit Frankrijk gehoord maar ik had ook niet zoveel te melden. Plak nu maar een paar dagen aan elkaar vast.

Toch wel last van mijn knie. Erg dik en blauw. Vandaag boodschappen gedaan. Met de auto heen en ik ben terug gelopen naar de camping. Dat ging op zich goed.

Morgen maar weer een stukje verder proberen. Zo de hele dag wat zitten is mijn ding ook niet.

Woensdag 15 september

Gisteravond nog de zijkant aan de luifel gezet. Het zou gaan regenen. Achteraf viel het reuze mee. Het begon s’nachts wat te regenen. In de morgen was het droog en was het prima weer.

Jacob en ik hebben toch nog een wandeling gemaakt. We hadden Mira even meegenomen. Was wel weer een wandeling door de bush en over een geitenpad. Zat ook nog een pittig klimmetje in. Maar gelukkig hield mijn knie zich goed. Zit nog een flinke bloeduitstorting maar als ik maar blijf zitten komt er ook geen doorbloeding in die knie en daar wordt het ook niet beter van.

Net terug van de wandeling begon het toch weer te regenen. Zal wel een buitje voor het stof zijn. Kan vanavond niet jeu de boules gespeeld worden.

Wat het morgen met het weer wordt zien we morgenochtend wel.

Donderdag 16 september

Na ontbijt en koffie eerst de boodschappen maar gedaan. Weer terug hebben we de boel geveegd, geklopt en gepoetst. Moet ook gebeuren. Gistermiddag toch dikke buien gehad.

Na de lunch wandelschoenen weer aan en hebben Jacob en ik een wandeling gemaakt. Het was ook geen weer om te zwemmen en je moet toch wat.

Onderweg weer een regenbui. Gewoon lekker doorlopen. Op het eind van de wandeling besloten om langs het vleermuizen hol te lopen. Was nu niet mijn favoriete route maar ja al jaren over dit hol gehoord maar nog nooit gezien.

Dus verstand op nul en gaan met die banaan. Je zal maar zo’n beest tegenkomen. Krijg al kippenvel als ik er aan denk.

Het is een grote rots met een opening. Weet ook niet of ze er nog wel in zitten.

Snel een foto genomen en meteen doorgelopen. Heb het nu gezien dat hoeft dus niet weer.

Kwamen nog een auto in het bos tegen die gesloopt was. Ach ja gooi daar maar neer. Zaten nog wel wat onderdeeltjes aan voor hergebruik 😂

Terug op de camping stonden nog even te praten en begint het al weer te regenen. Hard hollend naar toiletgebouw om te douchen. Parapluutje mee anders kom ik straks niet droog over naar de caravan.

De camping begint al aardig leeg te lopen. De plaatsen rond het zwembad zijn allemaal nog bezet. Daar is het nog erg gezellig.

Na het avondeten ( deze keer aten we risotto) wordt iedereen die zin heeft opgetrommeld om jeu de boules te spelen. Ik sta op de reserve lijst ( bevalt prima ) voor als er een speler te weinig is. Doe zelden mee, animo genoeg.

Morgen weer een nieuwe dag.

A demain.

Vrijdag 17 september

Niet veel te melden. Hele dag wat luieren, zwemmen, lezen en van het mooie weer genieten.

Zaterdag 18 september

Niet te laat opgestaan vanmorgen. Wilde vandaag naar Cascade Cerveyieu wandelen.

Na ontbijt en koffie weggaan. Was nog niet zo warm. En het eerste stuk gaat best wel steil omhoog. Het ging prima.

Bij de Cascade aangekomen was geen drup water te bekennen. Hoe droog wil je het hebben. Dit nog nooit meegemaakt. Zijn hier ook wel eens geweest viel het water met donderend geraas naar beneden.

Op de terugweg naar de camping een pad genomen dat steil naar beneden ging en bezaaid lag met stenen. Was niet zo verstandig voor mijn knie.

Het laatste stuk was beter, gewoon asfalt.

Na 1.5 uur weer terug op de camping. Snel boodschappen gedaan en weer genieten van het mooie weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth en Henny:
    18 september 2021
    Valt nog mee dat de plaatsen rondom het zwembad bezet zijn; het is dan ook prima najaarsweer. Tot hoe lang blijven jullie??
  2. Jacenger:
    18 september 2021
    Tot nu toe is alles nog prima. Denk dat we tot het eind van de maand blijven. Hangt allemaal van het weer af.
  3. Wim:
    19 september 2021
    doe je best met wandelen goed voor de knie.
    tot eind van de maand nog 11 dagen wandelen.
    veel plezier nog .
    groetjes
  4. Jacenger:
    19 september 2021
    Wandel niet iedere dag Wim. Vandaag al een rustdag 😏 zie ik morgen weer.