Pontailler-sur-Saône

22 augustus 2020 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

Als één van de laatste dingen die nog geregeld moest worden was naar de ANWB voor een tolbadge.

Andere auto daar moeten weer nieuwe caravanspiegels bij. Deze zijn nogal wat langer dan de vorigen. De tolhokjes in Frankrijk zijn al niet zo ruim bemeten en Jacob kon er niet goed bij om een ticket te bemachtigen. Te korte armen denk ik 😊😊 Betalen idem dito.
Tolbadge is ideaal je kunt zo doorrijden.

Vannacht veel regen gehad. Engelse buren vertelden gistermiddag dat er storm zou komen vannacht. Luifel nog wat steviger vast gezet voor de zekerheid. Uiteindelijk alleen maar forse buien gehad. Die Engelsen zijn toch wel wat gewend zou je zeggen. Het regent en waait daar altijd.

Vanmorgen de wandelschoenen aan en na het dorp gelopen. Eerst naar de supermarkt. Prima winkel. Grote jerrycans met ontsmettingsmiddelen, zelf winkelwagen ontsmetten en mondkapje op. In het dorp zie je de één wel met een kapje op en een ander weer niet. Wij nemen maar het zekere voor het onzekere en hebben het kapje bij de hand.

Naar de supermarkt nog even bij de bakker langs voor een croissant aux amandes. Toch niet zo lekker als die ik jaren geleden bij de bakker in Allemont kocht. Al vele geprobeerd maar die blijven het lekkerts.

Op de camping zelf in het toiletgebouw mondkapjes op. Ene kant van het gebouw erin andere kant er weer uit. Maar toch zijn er mensen die lappen dat aan hun laars. Geen ontsmettingsmiddel bij het gebouw maar die hebben we zelf mee. Het is allemaal prima te doen. Verder rustig op de camping.

Vanmiddag niet veel meer gedaan. Lekkere luieren. Daar heb je tenslotte vakantie voor. Hebben we eindelijk altijd wel maar dit is toch ietsje anders. Denk dat we vanavond een stukje muziek in het restaurant hebben. Wel gezellig, op bescheiden schaal. Dat vertel ik morgen.

1. Liesbeth en Henny:
    22 augustus 2020
    Hier is inmiddels de herfst ingetreden; dikke buien, forse windstoten en de temperatuur zakt. Bij jullie is het een prima temperatuur; houden zo. Voor nu een goed weekend!
  2. Jacenger:
    22 augustus 2020
    Liesbeth, heerlijk relaxed zo. Allemaal ruimte om ons heen. Mooi weer wat willen we nog meer. Groetjes van ons.
  3. Wim van Dalen:
    22 augustus 2020
    blijf maar lekker relaxen wij kunnen weer onder de wol lekker afgekoeld.groeten van Ge en Wim
  4. Jacenger:
    22 augustus 2020
    Hier is het nu ook wat afgekoeld Wim. Slaapt vast lekker vanavond.