Saint-Genix-sur-Guiers

31 mei 2019 - Saint-Genix-sur-Guiers, Frankrijk

Woensdag

Hebben een Belg achter ons staan. Druk manneke maar wel grappig. Tussen de middag eten ze pot😂😂Dat is warm eten . Wij eten in de vakantie ‘s avonds pot en thuis tussen de middag. Hij weet ook precies hoe laat we uit bed komen.🤣🤣. Gij was laat vanmorgen. 😴😴😴

Vanmorgen kwam hij weer even buurten en we vertelden hem dat we in het Noorden wonen. “ Bent u een Fries, als u dat gaat praten dan versta ik u niet “ Begon meteen over de vliegbasis in Leeuwarden. Zag regelmatig filmpjes op YouTube. Zou graag eens in het echt willen vliegtuig spotten.

De eerste keer dat wij in Frankrijk met vakantie waren ( oei dat is lang geleden, toen we nog fris en fruitig waren ) is wel 40 jaar geleden. Stond ook een Belg naast ons en die vroeg toen aan ons “ hebbe gij geen frigo “ 😳😳Wat is een frigo, nog nooit van gehoord. Frigo was een koelkast. En die hadden wij toen niet. Meteen gekocht toen we weer thuis waren. Maar daar is nog vaak om gelachen.

Circus op het parkeerterrein met kamelen,lama’s,geiten,paarden etc. Lijkt wel een dierentuin. Voor je het weet spuugt die lama je onder 😩😩Is ook een ezel bij die alles bij elkaar balkt. Ze hoeven niet op ons te rekenen geen belangstelling van onze kant. In Dauphin het circus ook al 2x langs zien komen.

Vanmiddag een stuk langs de Rhône gefietst. Was wel even puzzelen want de bordjes staan wel eens achter een struikje. Maar het weer vandaag is pet op pet af, dus niet te ver. Jacob op de valreep nog naar de buurtsuper. Er is geen één die weet of de winkel open is morgen ( Hemelvaart )

Donderdag

Niet veel gedaan vandaag. Lekker in de zon. Vanmorgen eerst een stukje gelopen. Laat op gestaan. Dat is toch ook wel erg lekker. Stokbrood gehaald en daarna nog een stuk gelopen. Camping begint vol te lopen. Vanavond met onze Belgische buren naar de paella avond geweest. Erg gezellig. Ook nog mensen getroffen die vorig jaar ook op het feest van Ludo waren. ( Marianne ik kon ze niet. Waren niet de gele poppetjes ). Ria had lekkere paella gemaakt. Nog nooit gegeten, erg lekker.

Dit was het weer even. Tot de volgende keer.

1. Wim:
    31 mei 2019
    mooi viswater daar, wel gezellig met Belgen .
    voor ik het vergeet morgen alvast van harte gefeliciteerd met je 65 e ? verjaardag.
    veel plezier verder.
  2. Jacenger: