Zaterdag 13 april ☀️26 gr.

14 april 2024 - Châteaurenard, Frankrijk

Vandaag fietstocht naar Saint-Rémy-de Provence.

Het liep niet soepel met Google maps.

Vanuit camping eerst fietspad, daarna werden we weer door het centrum gestuurd, ze roept allemaal straatnamen maar je ziet nergens een bordje staan. Het is puur gevoel wat we doen.

Zo kwamen we op een lokale weg terecht waar het vrachtverkeer weer langs je raasde. Wij reden op een strookje van 40 cm.

Steeds van de fiets om te zien waar we zitten. Zijn toen maar een andere weg ingeslagen met kleine wegen en zo kwamen we in Saint-Rémy-de-Provence aan.

Leuke stad die ook bekend staat om Vincent van Gogh.

Fietsen neergezet en door het centrum gelopen. Echt een provinciale stad.

Leuke terrasjes en winkeltjes.Na de sightseeing fietsen van het slot en weer terug naar de camping.

Dat hebben we geweten. We werden weer alle kanten opgestuurd. Komen we op een geitenpad met stenen en keien. Daarna een smal strookje naast een riviertje 😩 daarna weer stenen en boomstronken. Jacob kreeg een stok dus wiel en spatbord. Hele spatbord dubbel en de stangetjes lagen ernaast. Even schrikken maar we moeten door. Op de camping alles weer hersteld.

Het heeft even geduurd nadere details laat ik maar achterwege we kwamen weer op een normale weg.

Na alle beslommeringen rustig naar de camping gefietst. Om een uur of 5 kwamen M&A binnen. Weer gezellig hun te zien.

Zondag 14 april ☀️ 28 gr.

Stond niet veel in de planning Amstel Goldrace wielrennen vandaag.

Eerst een paar boodschappen gedaan op de fiets. We krijgen de fietspaden ook beter in de smiezen.

Vanmiddag bij het zwembad gelegen en gezwommen.

Nog nooit zo vroeg in het jaar gezwommen.

Al met al weer een prima dag.

Zien we morgen wel weer.

A demain.

Châteaurenard is een gemeente in het Franse departement Bouches-du-Rhône.(regio Provence-Alpes-Côte d'Azur). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Arles. Châteaurenard telde op 1 januari 2021 16.669 inwoners.

1. Tjikke:
    14 april 2024
    Hebben ze daar geen fietskaarten ?
    Wel een heerlijk weertje
  2. Jacenger:
    14 april 2024
    Haha Tjikke ook geen knooppunten
  3. Liesbeth en Henny:
    15 april 2024
    Nu al bij jullie 26 graden; het is in het zuiden van Europa ook al erg warm; dat belooft wat voor komende zomer. Maar voor nu: genieten! Kou en regen is ook niet alles.
  4. Wim:
    15 april 2024
    geniet ervan mooie omgeving.
    groeten
    Ge en Wim