Op zoek naar de zon

3 april 2024 - Kockelscheuer, Luxemburg

Vandaag onze 1ste etappe naar Kockelscheuer.

Gisteren nog zitten te dubben om s’ middags weg te gaan omdat het morgen allemaal regen werd. We hielden het toch bij vandaag.

We gaan wel zien wat van weer het wordt. De weerberichten daar heb ik ook niet veel vertrouwen in. Komt altijd anders dan ze voorspellen.

Camping gereserveerd.

We reden om 8.00 weg en we hadden idd regen tot Nijmegen toen werd het droog.

Druk op de weg veel vrachtverkeer dat werd na Nijmegen ook beter.

Bij de Knuvelkes geluncht en weer door naar Kockelscheuer.

Door de Ardennen en wie hier vaker komt weet het wel. Triest, grauw en heel veel regen.

Bij aankomst op de camping in Kockelscheuer kregen we te horen dat we op het asfalt moesten blijven staan. Mocht niet op het gras, veel te nat. Het is een vieze boel. We doen het er maar mee.

Alles snel neer gezet, kachel aan en lekker chillen. Zo heet dat tegenwoordig. Vroeger zei je relaxen dat is niet meer van deze tijd.

Morgen weer een nieuwe dag, belooft ook niet veel goeds. We houden moed.

Zo lang we al naar Frankrijk en vroeger naar Spanje, gaan we ook deze keer weer de zelfde route door Nederland en België. Je zou deze route blindelings kunnen rijden. De kinderen op de achterbank daar was een groot bed van gemaakt.

Autogordels daar wisten we vroeger het bestaan nog niet van. Van alles om hun heen om de rit wat dragelijk te maken.

Hielp ook niet altijd was af en toe wel even heftig op de achterbank Hier lag ook altijd het grote vakantie boek dat je bij de bank kreeg als je geld omwisselde.

Zelf de kaart van de ANWB op schoot en zo kwamen we ook wel in Spanje. Ging wel eens iets mis maar dat laten we maar in het midden.

Navigatie, mobile telefoon was er niet je moest het zelf uitvogelen. Als je op plaats van bestemming was stond je een poosje in de rij voor de telefooncel om het thuisfront te melden dat alles goed gegaan was. Je vertelde vaak ook niet alles 🤭.

Waar is de tijd gebleven. En wij als ouders lekker in de auto roken 🙈😫. Sorry kinderen. Je moet er nu niet aan denken.

Dit was een stukje terug in de tijd.

1. Wim:
    3 april 2024
    Het is dus weer zover om te gaanveel plezier en hopelijk geen regen.
    groetjes

Ge en Wim
  2. Tjikke:
    3 april 2024
    De eerste rit zit er op .
    Ik hoop dat het weer op naar Frankrijk wel beter word.
    Die goede oude tijd.
    Groetjes H /T