Donderdag 4 april Dole

5 april 2024 - Dole, Frankrijk

Het was me het dagje wel weer vandaag.

Op zich wel aardig geslapen. Ben niet een slaap wonder. Jacob wel goed geslapen

Ontbijten, koffie en toen maar wachten op een moment dat het droog werd. Om ons heen leek het wel een zwembad. Had mijn wandelschoenen aan als ik op blote voeten was geweest stond ik tot mijn enkels  toe in het water.

Uiteindelijk toch pootjes ingedraaid, aangekoppeld en om 10.30 vertrokken.

Wat we toen nog van regen over ons heen kregen is niet te filmen. Sneller als 65 km kon het niet. Maar ook dat hebben we overleefd na Nancy werd het beter.

Het doel vandaag was om naar Saint-Jean-de-Losny te rijden. Gisteren kregen we van meteo France bericht dat er overstromingen waren in het gebied Cote d’or.

Vanmorgen waren de  waarschuwingen ingetrokken. Op de website van de camping gekeken of ze open waren. Dit was zo dus dan wagen we het erop.

Ongeveer 20 km. voor de camping kwamen we in het vele water terecht. Stukken in een dorp stonden onder water.

Bij de camping aangekomen bleek die toch door de gemeente gesloten te zijn. Dat was jammer. Het zag er leuk uit met uitzicht op de Saône, leuk restaurant, leuk dorp met jachthaven. Na ons kwam een camper het terrein op, ook die moest keren en iets anders gaan zoeken. Een volgende keer maar een nieuwe poging wagen. Ze stuurden ons nu naar Salles de Fêtes dat zijn een soort feestzalen op een open plek waar festiviteiten worden georganiseerd. Dat leek ons niet een fijne plek om daar een nachtje te staan. Stonden wat kampers in een groepje.

We konden dan morgen misschien wel op de camping. Daar wilden we ook niet op wachten.

Zit niets anders op dan een andere camping te zoeken. Meesten in de regio zijn nog niet open.

We weten nog een camping in Dole en die bleek open te zijn.

Die kant dan maar op, dit was niet de bedoeling maar het is niet anders.

Gelukkig was er nog een plekje voor ons al werd er wel een beetje moeilijk gedaan bij de receptie. Blazen, moeilijk kijken maar dat is ook echt Frans. Het waren allemaal nog lege plekken maar het zal ook wel met het weer te maken hebben gehad. Hier waren ook stukken met rood lint afgezet. Wij konden ook de auto niet bij de plek hebben, die moest aan de andere kant van het pad. Snel alles weer neergezet en tijd voor 🍺🍷

Vrijdag 5 april Dole

We hadden gisteren al besloten om hier 2 dagen te blijven.

Opgestaan met ☀️. Lekker uitgeslapen,ontbijtje en koffie drinken.

Stukje gelopen en wat kleine dingen bij de supermarkt gehaald. Daar kun je wel op 10.000 stappen komen.

Twee jaar geleden hebben we de stad bekeken. Dat hoeft nu niet weer.Weer terug op camping Jacob korte broek aan dat vond ik wat te voorbarig. Je moet direct ook niet overdrijven.

‘s Middags nog de kermis overgelopen. We wilden met zijn tweeën in de rups, helaas de kermis draaide nog niet.

Het was de bedoeling om morgen weer verder te gaan naar Tain l’Hermitage, alles was besproken voor morgen. Zondag lukte wel, dus we blijven hier nog een nachtje staan. Is geen ramp het is hier prima. We krijgen de dag wel om met het zonnetje.

1. Wim:
    5 april 2024
    dus jullie zijn van de drup in de regen gekome.
    mooie foto's en erg nat .
    je moet maar rekenen na regen komt zonneschijn denk hierbij terug aan Paladru jaren geleden ook regen. maar later zon.
    Veel plezier en hopelijk veel zon.
    Groetjes,
    Ge en Wim
  2. Jacenger:
    6 april 2024
    Haha Wim die regen op Paladru vergeet ik ook nooit weer. Gé was er helemaal klaar mee. Maar gelukkig kwam het goed.
    Groetjes
  3. Tjikke:
    7 april 2024
    Wat hebben jullie een water onder weg gehad daar ben je gauw klaar mee.
    Hier al 2 dagen zomers Mora heeft weer lekker gezwommen.
    Hoop dat jullie vandaag een goeie reis hebben gehad en dat het weer nu mooi is

Jouw reactie