Artemare

29 augustus 2021 - Artemare, Frankrijk

Zondag 29 augustus

Het was een beetje fris toen we vanmorgen opstonden. Na het ontbijt was het weer lekker opgewarmd en de zon scheen weer volop. Na de koffie de wandelschoenen aangetrokken en weer op pad. Leuk route gelopen door het bos en langs het riviertje Séran.

Ik was net onder de douche vandaan en mijn kleren uitgespoeld en daar stonden Arie en Marianne voor onze neus.

Wij hebben hun een paar jaar geleden getroffen op de camping in Saint-genix- sur- Guiers.

Vorig jaar wilden we al een meet and greet regelen maar onze vakanties liepen niet parallel met elkaar.

Nu wel gelukt, helemaal omdat Marianne vorig jaar een herseninfarct heeft gehad. Ze is zo goed vooruitgegaan.

Verder vandaag in de ban van de Formule 1. Jammer dat het daar zo slecht weer is. Het regent pijpenstelen.

Jacob is 4 jaar geleden met zonen en kleinzonen 4 dagen naar Spa geweest. Die hebben daar geweldige dagen gehad. Wordt regelmatig over gesproken. Echt een mannenuitje.

Camping begint al aardig vol te lopen. Zien ook al weer bekenden. Zijn toch veel die hier regelmatig op de camping komen. Is en blijft gezellig. Zijn ook iets mindere bij.

Jacob kwam gister terug van receptie en die zei meteen tegen mij “je vriendin komt er ook aan “ dan weet ik al genoeg.

Wij waren een paar jaar geleden hier ook. Komt een ouder stel aan ( nu zijn wij ook niet meer piep ) maar deze waren flink wat ouder.

Door haar werd meteen over het pad getetterd dat wij op hun plek stonden 😡.

Onze hond dacht wat is dit van herrie en stak de kop om de hoek om te zien wat er was. Ze begon nog harder te tetteren en zei dat ze al 3x door een herdershond was gebeten.

Dat werd nog een keer herhaald.

Mijn stekels gingen recht overeind staan. Ik gaf haar toen te kennen dat dat vast niet alleen aan de hond heeft gelegen.

De toon was gezegd. Onze Roxy die nog geen vlieg kwaad deed. En al helemaal geen mensen bijt. Ze liep op haar laatste poten. Dat vonden we al vervelend genoeg en dan zo gaan roepen. Ze deed net of het een leeuw was.

Maar ze gaat ook nu rustig door met dit verhaal. Ze vertelt George ook weer dat ze 3x gebeten is. Maar die hebben zelf een Mechelse herder waar ook geen kwaad inzit. Dus wat zegt George misschien wordt dit wel de 4e keer 😂😂

Twee jaar later staan wij in de Provence op de camping en wie komen daar aan.

Tante Sidonia met haar man.

Nu is Frankrijk zo groot met vele campings en uitgerekend moeten zij daar ook komen.

Deze keer staan ze achter ons.

Maar geen aandacht aan besteden.

Zolang wij nog op vakantie gaan zullen zij ons pad wel kruisen.

1. Liesbeth en Henny:
    29 augustus 2021
    Dat is zeker en vast die mevrouw met dat kleine kipcaravannetje. Die kan ook zo tekeer gaan tegen haar arme man, die ook geen vlieg kwaad doet! Takkewijf! Sterkte verder!
  2. Jacenger:
    29 augustus 2021
    Klopt helemaal. Die man doet idd ook geen vlieg kwaad. Ben blij dat ik niet de enigste ben die het zo ziet.
  3. Roald:
    Rox een leeuw 🦁 ….echt wel:onze eigen MUFASA👊🏻👊🏻
  4. Jacenger:
    29 augustus 2021
    Wordt zo moe van dat mens Roald.
  5. Irma rinkel:
    29 augustus 2021
    Hoi Gerda. Alles goed? Wij staan in Lekkum met Bertus en Lilian. Groetjes van ons allemaal. P.s. Doe de groetjes aan Els😂🤣😭
  6. Jacenger:
    Hoi Irma,
    Jullie staan in Lekkum vlakbij Leeuwarden.Eind uit de richting. Veel plezier en de groetjes van ons.
    En over mijn achter buurvrouw hebben we het maar niet
  7. Wim:
    30 augustus 2021
    ga toch met die mevrouw koffie drinken en neem de herder van de campingbaas mee.
    Gaat ze dan wel weg van de camping.
    jullie plezier is toch al verknald
    groetjes en toch veel plezier gewenst
    Ge en Wim
  8. Jacenger:
    30 augustus 2021
    Ga niet met haar koffiedrinken ook al kreeg ik geld toe. Ze zoekt het maar uit. Mij niet bellen.
  9. Aaf en Bert:
    30 augustus 2021
    Hoi, je klinkt als een echte Toeter! Dat mag ik wel, van je afbijten. Onze Bert is met vrienden 3 dagen in Spa geweest, ze zijn verzopen.
  10. Jacenger:
    30 augustus 2021
    We laten ons de kaas niet van het brood eten. Zo zijn we niet opgevoed Aaf 😂😂