Artemare

26 september 2021 - Artemare, Frankrijk

Dinsdag 21 september

Over de zondag en maandag kan ik heel kort over zijn.

Zondag tot een uur of 15.00 regen. Daarna werd het droog. ‘s Avonds nog een spelletje jeu de boules gedaan. Het koelde snel af het bleef dus bij 1 spel.

Maandag de hele dag regen. Daar zijn we snel klaar mee.

Woensdag 23 september

Gister gelukkig ook weer zonnig weer.

Boodschappen gedaan bij terug keer op de camping lekker genieten van het zonnetje.

Vandaag werden we ook wakker met zon maar het was wel koud 9 graden.

We zijn toch niet op wintersport. Kachel aan en even later was het lekker warm in de caravan.

Later op de morgen een wandeling gemaakt met Arie en Marianne.

We kregen toen we terug waren een lekker broodje kroket van hun. Dat smaakte heerlijk.

‘s Middags lekker gezwommen temperatuur van het water viel reuze mee.

Om half 7 ‘s avonds was er op het terras een aperitief. Daar schoven we gezellig aan met zijn allen.

Komen ook weer wat meer verhalen los. Zo bleek dat een stel dat we hier al jaren tegen komen jaren geleden een paard hadden gekocht in het dorp waar Jacob vroeger de slagerij. Hoe klein kan de wereld zijn.

Later op de avond staat Jacob tegelijk af te wassen met een Zwitser.

Die hadden jaren achtereen een boot gehuurd in Friesland. Noemde namen Sneekermeer, Akkrum, Terhorne en nog meer van die watersport plaatsen.

Toch allemaal leuk om te horen.

Na de versnapering op het terras was er geen tijd meer om jeu de boules te spelen.

Donderdag 23 september

Vanmorgen om 8 uur opgestaan om de wasmachine aan te zetten. De laatste was nog even draaien. Terug nog lekker onder het dekbed gedoken. Het was weer 9 gr. Vind ik vrij frisjes. Maar het was wel mooi buiten. Zon kwam bijna over de bergen heen.

Weer 4 caravans vertrokken vanmorgen. Het begint nu al wat leeg te geraken.

Wij hebben besloten om dinsdag naar huis te gaan. Gaan we 3 dagen over doen en landen dan donderdag weer in.

Vanmorgen met Mira gewandeld. Mijn knie is nog niet beter. Duurt wel een beetje lang. Beetje meer geduld maar dat is niet mijn sterkste punt. Moet wel blijven bewegen.

Vanmiddag nog gezwommen maar het water was wel iets kouder dan gister.

Snel weer opwarmen in de zon die scheen weer uitbundig. Dan ‘s morgens maar wat kouder en overdag prachtig weer.

Vrijdag 24 september

Vandaag de laatste boodschappen gedaan in Béon.

Wat kleine dingetjes opgeruimd. Zondag krijgen we weer de hele dag regen.

Dat wordt weer binnen zitten. Ruimen de rest maandag op.

We hebben vanmiddag nog gezwommen maar het water was frisjes. Lang leve de warme douche. Denk dat dit mijn laatste keer was.

Zaterdag 25 september

Werden wakker met vrij veel bewolking. Dat was niet de bedoeling. Het is ‘s avonds en ‘s morgens heel erg vochtig. Dat hebben we nog nooit zo gehad.

Water loopt aan de binnenkant van de luifel af.

Even later kwam gelukkig de zon door.

Buiten koffie drinken dat is toch fijn.

Daarna wilden we kijken waar ze aan het canyoning waren. Is wel vlakbij de camping. Klauteren over stenen en klimmen.

Het goede pad konden we niet vinden. Was wel jammer hoorden het water wel kletteren.

Volgende keer maar eens op een groep wachten om te zien waar die heen gaan. Kunnen we daar achteraan. Niet dat wij gaan canyoning daar zijn we iets te oud voor.

Lig al met de fiets lang uit 😂😂😂

Komt op een bucket list voor een andere keer. Zijn meer wandelingen die ik nog wil doen.

Het zwemmen heb ik vanmiddag achterwege gelaten. Het water weer koud. Ben ook geen ijsbeer.

Dit was dag 44 van de vakantie.

Zondag 26 september

Over deze zondag niet veel te melden. Het hemelwater komt met bakken naar beneden. Zal wel komen omdat het zondag is dan is het meestal gratis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth en Henny:
    26 september 2021
    Jammer van de regen! Hier is het nu prachtig! Zonnetje en het wordt 25 graden! Maar ook de nachten wat koeler! Je merkt dat we een ander seizoen in gaan. Voor dinsdag……. Een veilige terugreis!