Naar huis 🏠

30 september 2021 - Rotterdam, Nederland

De eerst horde van de terugreis is genomen.

Ik zal jullie even bij praten.

De regen van afgelopen zondag viel reuze mee. Om een uur of 12 werd het droog en scheen de zon weer lekker.

Zelfs nog gezwommen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Weer wat spulletjes opgeruimd zo hebben we morgen niet veel meer te doen.

Maandag 27 september

Na ontbijt heeft Jacob eerst de luifel schoongemaakt. Van de bovenkant kwam roetwater van af.

Binnenkant viel mee. Zon erop en lekker drogen.

Ben nog even lopend naar de winkel geweest en brood gehaald.

Caravan beetje omgedraaid.

Mooi weer maar niet meer om te zwemmen.

Dat is weer voor volgend jaar.

Dinsdag 28 september

Om 8 uur opgestaan en ontbeten. We wilden graag om 9.15 rijden.

Jacob nog brood gehaald voor onderweg.

Na de koffie pootjes ingedraaid.

Afscheid genomen van Pierre en Hélène.

Om 9.20 reden we de poort uit.

Het eerste stuk is 3 kwartier binnendoor, we draaiden om even na tienen de tolbaan op.

Was erg rustig op de weg. Kwamen ook niet veel kampeerders tegen. Zowel heen als terug.

Nog wel werkzaamheden aan de weg voorbij Dijon maar het viel mee.

We draaiden om 14.30 de camping in Bulgnéville op.

Bij de receptie werd ook niet meer om de QR code gevraagd.

Plek uitgezocht en het werd ook nog wel lekker weer.

Een half uurtje later draaiden  nog een stel de camping op die vanmorgen ook uit Artemare zijn vertrokken.

Camping liep behoorlijk vol. Verbaasd dat er nog zoveel onderweg waren.

Gezellig met zijn allen nog buiten gezeten en gegeten in het restaurant.

Morgen gaan we weer verder. Naar Sint Geertruid in Limburg.

Woensdag 29 september

Weer een koude nacht. We hebben nog nooit zo vaak de kachel gebruikt dan in deze vakantie.

Het begon ook nog te regenen. Snel pootjes ingedraaid.

Even na negenen vertrokken uit Bulgnéville. Was toch drukker dan de dag ervoor.

Bij Nancy en verder richting Luxemburg kregen we met veel vrachtverkeer te maken.

Vlak voor Thionville begon het behoorlijk regenen. Konden haast niets meer zien.

Omdat we niet via de rondweg Luik konden zijn we nu via Luxemburg naar Sankt Vith gereden. Eerste stukliep prima en dan gaat het over in 2 baans. Daar wordt je niet vrolijk van. Met vrachtverkeer voor je schiet dat niet op. Bij St. Vith kwamen we weer op 4 baans. Dan schiet het weer lekker op.

Om half 3 reden we de camping op. Daar begon het ook weer te regenen.

Snel caravan neergezet. Het was overal ook een beetje modderig.

Caravan weer op slot en zijn naar Maastricht gereden. We rijden hier altijd maar langs nog nooit in de stad zelf geweest.

Gezellig op het Vrijthof gezeten met een heerlijk zonnetje.

Van de laatste zonnestralen moet je toch dubbel van genieten.

‘s Avonds lekker in het restaurant gegeten. We hadden daar al 10 minuten gezeten toen er pas naar onze  QR code gevraagd werd.

Morgen is het nog een stukje rijden naar huis en zit onze vakantie erop.

We zijn 7 weken weg geweest. Veel plezier gehad met mooie dagen maar ook wat mindere.

Dit is mijn laatste blog van deze vakantie.

We zien wel wat we het volgend jaar gaan doen.