Autorit

19 mei 2019 - Dauphin, Frankrijk

Het weer is wat van slag. De zon laat het afweten en vandaag de hele dag regen. Gister nog wel de hele dag buiten kunnen zitten.

We besluiten maar een eindje te gaan rijden. Eerst naar Apt. De auto op de parkeerplaats gezet en de nauwe straatjes in. Op de parkeerplaats liepen wat ongure,duistere figuren rond. Omdat alles dicht was en we die duistere figuren niet vertrouwden zijn we maar weggegaan.

Hierna naar de Provençaalse Colorado. Dit is een oude okergroeve in Rustrel. Je kunt er door heen wandelen. Een ruig landschap van roodgekleurde rotsen en donkergroene bossen. Het Provençaalse Colorado is ongeveer 30 hectare met veel wandelpaden.

Het is jammer dat het steeds harder gaat regenen dat we maar niet verder zijn gegaan. Misschien nog een herkansing.

Over Banon gereden daar wordt vandaag Fête du Fromage gehouden. Dit is een kaasmarkt waar verschillende kaas soorten gepromoot worden. Banon staat bekend om zijn geitenkaas in kastanjebladeren. Het was er erg druk. Maar ook hier veel regen. Dus maar weer terug naar de camping.

We blijven hier nog maar even zitten. We willen nog wat dingen bekijken en morgen naar de markt in Folcalquier.

1. Wim:
    20 mei 2019
    jammer van de regen veel plezier verder
  2. Jacenger:
    20 mei 2019