Zondag 7 april Tain l’Hermitage

8 april 2024 - Châteaurenard, Frankrijk

Vanmorgen ons plek in Dole verlaten.

Gisteren nog een stuk door de stad gelopen en op terras gezeten.

Om een uur of 3 kwam er een vlak bij ons een camper staan. Zat nog wel 10 meter tussen. Hij stapte eruit met ontbloot bovenlijf. Nou ik werd er niet anders van dus dan stelt het ook niet veel voor 😂

Komt er een kat uit die camper lopen. Een dikke angora kat. Loopt wat rond en komt dan in tijger sluipgang naar ons toe lopen.

Pa en moe kijken het aan en zeggen niets. Binnen know time zit hij bij ons onder de caravan. Dus ik eerst maar even overeind om hem weg te jagen. En gewoon blijven zitten en niets zeggen. Toen zat hij al bij de volgende caravan. Maar daar kwam moe aanlopen en zei sorry.

Hij werd nu aan het touw gezet bij de camper. Hoe moeilijk kan het zijn om zo’n beest direct vast te zetten. Onze honden bleven ook altijd bij ons op het kamp.

Vanmorgen hadden we de deur nog niet open of je raad het wel daar kwam hij weer aangeslopen. Nu niet gewacht en hem snel weggejaagd en ja hoor werd nu weer aan het touw gezet.

Je beleeft wat op een camping.

Om 9.45 reden we de camping af. Eerst nog ruzie met een la die niet afgesloten kon worden. Provisorisch even opgelost. Later opgelost er was een pinnetje uit.

Eerste stuk was rustig op de weg. Hoe dichter bij Lyon hoe drukker. Via rondweg om Lyon heen ging prima. Was al heel lang geleden dat we dat hadden gedaan.

Om 14.15 reden we de camping op in Tain l’Hermitage. Het was maar goed dat ik besproken had ( is toch ook niet best in het voorseizoen) want hij was complet.

Caravan neergezet en een stuk langs de Rhône gelopen. Deze zag er rustiger uit dan de Saône waar we donderdag waren. In het centrum was alles gesloten.

De camping is voor 1 nachtje prima, ziet er verzorgd uit. Echte doortrek camping. Allemaal in een rij naast elkaar doet niet direct gezellig aan. ‘s Morgens om 5 uur hoor je het verkeer langs de camping al. Daar kun je prima doorheen slapen alleen ik niet.

Maandag 8 april Châteaurenard

Niet zo vroeg opgestaan. Wat we vandaag nog moesten rijden viel mee. Na ontbijt en koffie zijn we eerst wezen tanken. De chauffeur reed door het rode stoplicht 🙈 zal als we thuiskomen wel een prent liggen.

Maar wat minder op het terras zitten deze vakantie 😩

We hadden keuze over de tol of binnendoor. Het waaide behoorlijk en dan het zuigen van vrachtauto’s is niet zo lekker. We zijn toch over de tol gegaan, binnendoor zag ik ook niet zo zitten.

Om kwart voor 2 reden we de camping op. Eerst plekje zoeken en toen de caravan neergezet.

We konden alleen de stroomkast niet vinden die stond verscholen in de haag.

Tv draait weer, wifi is geregeld en het is nu op dit moment 15.40 26 graden en zonnig.

Zwembad open en verwarmd hoe fijn kun je het hebben. Morgen het Speedo badpak aan en baantjes trekken.

Vanmiddag nog geappt met K & J. Vorig jaar in Die gezellige dagen met hun gehad.

Zij stonden nu ook weer in Die en gaan morgen weg. Ze komen nu eerst een paar dagen nog bij ons in Châteaurenard en gaan dan weer verder.

1. Tjikke:
    8 april 2024
    Heerlijk eindelijk te plak.
    Nu maar lekker genieten heerlijk met die 26 graden.
  2. Jacenger:
    Gaat lukken Tjikke
  3. Liesbeth en Henny:
    8 april 2024
    Heb jij weer! Is het geen hond maar een poes, ha, ha. Het begin van de vakantie is er weer; genieten jullie ervan.
  4. Jacenger:
    8 april 2024
    Haha Liesbeth was de hond helemaal vergeten. Trek toch dieren aan.
    Groetjes van ons.
  5. Wim:
    9 april 2024
    wat een lange reisblogger bij het eind ben ik het begin alweer vergeten, het ging over
    een poesje geloof en een camper waar de eigenaars niet naar naar anderen kiekn [Gr}
    zullen jullie maar weer hebben!
    lekker warm daar en gelukkig een verwarmd zwembad jullie worden weer verwend.
    veel plezier,
    Groetjes,