Geen Frankrijk maar Nederland

11 mei 2021 - Vaals, Nederland

Maandag 10-5-2021

Dit keer geen Frankrijk maar Nederland.

Vanmorgen om half 11 vertrokken naar Landal greenparks in Vaals. Hier gaan we met onze kinderen en kleinkinderen een weekje erop uit. Gezellig en met al die corona even iets anders en een andere omgeving.

Onderweg heel veel caravans en campers onderweg. Het leek wel zomervakantie.

Nog af en toe een regenbui onderweg maar richting Limburg werd het wel warmer en droger.

Bij aankomst eerst op het terras gezeten en na een half uurtje konden we in de bungalow. Zag er prima uit. Ruimte genoeg voor ons tienen.

We hebben een geweldig uitzicht op de Limburgse heuvels. Kreeg er bijna een Frankrijk gevoel bij. Toch een ander uitzicht dan ons platte Friese landschap.

Dinsdag 11-5-2021

Na het opstaan en ontbijt begon het wat te regenen. Dat hadden we niet besteld. Toch om een uur 11 de schoenen aangetrokken en met een deel van de familie richting Vaals gelopen. Het werd nog warm ook. Wandeling van 5 km. gemaakt. Ook nog de grens overgelopen naar Duitsland. Druk met auto’s vanuit Duitsland naar Nederland. Andersom is niet mogelijk. Blijft toch heel bijzonder.

Na de lunch op de fiets gestapt en boodschappen gedaan. Kregen nog een woordenwisseling met een automobiliste die vond dat wij ons niet aan de fiets regels hielden. We moesten even kijken welke kant we op moesten naar de Lidl. Volgens haar stonden we teveel op de weg. Het raampje kwam open en we werden toegesproken. Pffff wat een drukte om niets. We hebben haar een prettige dag gewenst. Nog geen tel later stond ze zelf stil op de rotonde.

1. Irma rinkel:
    11 mei 2021
    Veel plezier Gerda met de familie. Wij gaan morgen tot zondag en dan het pinkster weekend met kinderen en kleinkinderen. Groetjes
  2. Jacenger:
    Jullie ook veel plezier Irma
  3. Liesbeth en Henny:
    11 mei 2021
    Heerlijk om er even uit te zijn. Wat ons betreft is het goed dat wij nog niet naar Frankrijk (Medische redenen) zijn; wij gaan nu van 9 juni t/ m 10 juli. Veel plezier!
  4. Jacenger:
    11 mei 2021
    Vervelend maar dan toch weer goed dat jullie nog niet mochten. Het weer valt ook nog tegen. Voordat jullie weggaan hebben we nog wel contact.
    Groeten
  5. Wim:
    11 mei 2021
    wij zijn lang weekend weggeweest met Jet Gert en de kinderen
    naar Hooghalen.
    Maandag 3 mei teruggekomen woensdag in quarantaine Jet op dinsdag getest corona woensdag verder de hele familie daar corona
    wij niet maar wel thuis blijven zondag getest gelukkig negatief dus alles hier normaal bij Gert en Jet nog niet .
    Gelukkig helpt de vaccinatie dus wel.
    Moraal van dit verhaal blijf gezond. groetjes Ge en Wim
  6. Jacenger:
    11 mei 2021
    Vervelend bij Jet en Gert. Wij over 2 weken de laatste prik.
    Groetjes
  7. Bram van de kreeke:
    12 mei 2021
    wij hebben de 2 e prik te pakken. nog veel plezier en de groeten aan iedereen.
  8. Jacenger:
    12 mei 2021
    Dank je Bram. Groeten
  9. Wim:
    14 mei 2021
    veel plezier verder zonder regen.