Manosque

2 mei 2019 - Saint-Maime, Frankrijk

Gister niet veel gedaan. Lekker bij het zwembad gelegen. Nog niet gezwommen. Stoom komt nog niet mijn oren uit.

Donderdag.

Het is wat bewolkt vandaag. Besloten om naar Manosque te gaan. Manosque is een stad met 22000 inwoners. De stad is gebouwd op een van de uitlopers van de Luberon. In het centrum aangekomen stuurde Google Maps ons alle kanten uit. Ze doet net of komen we daar dagelijks. De straatnamen vlogen ons om de oren heen maar we zagen nergens namen staan.  Wat een geteut. Tomtom maar aangezet en die heeft ons keurig naar het centrum gebracht. Dat ging goed alleen wel door hele smalle straatjes. Kon maar 1 auto door. Bij de parkeerplaats werden we geholpen door een man van de gemeentewerken die ons hielp bij de parkeerautomaat. Kregen meteen uitleg hoe we naar het centrum moesten lopen.

Heel oud centrum en je kijkt je ogen uit bij de huizen die er staan. Het kan ook allemaal. Er was een huis bij met etages daar hing de buggy half uit het raam. Geen ruimte meer binnen dachten we.

Het was er rustig. In het hoogseizoen zal het wel druk zijn.

Op de terugreis bij de Lidl aan. Daar was het wel druk. Wachten op een parkeerplek, terwijl de winkel niet eens zo groot was. Daarna andere supermarkt, ik had het broodmes vergeten 🤪. Ook dat weer gevonden. Op de camping aangekomen toch nog lekker buiten gezeten. Ondertussen de kinderen gevolgd via de iPad die vandaag terug vliegen van vakantie in Thailand. Ben niet zo van het vliegen. Zal blij zijn als ze weer met beide beentjes op Schiphol staan.

1. Wim:
    5 mei 2019
    mooi stadje wat moet je met een broodmes
  2. Jacenger:
    5 mei 2019
    Nu Wim wat doe je met een broodmes???