Saint-Maime et Dauphin

3 mei 2019 - Dauphin, Frankrijk

Vanmorgen rustig aan gedaan. Laat opgestaan dus laat ontbijten. Daarna de boel wat gekuisd. Dat gaat ook door net als thuis. Kinderen weer veilig geland. Oma ook weer tevreden. 😏

Het plan gemaakt eerst naar Saint-Maime te rijden voor een stokbrood en daarna naar Dauphin.

Saint-Maime is een klein plaatsje van 845 inwoners. Er is ook alleen maar een bakker. Voor boodschappen naar Forcalquier of richting Manosque. Prima te doen

Maar ik dwaal af.

In Saint Maime wilde ik de auto op de parkeerplaats zetten maar volgens Jacob hoefde dat niet. We wilden naar Chapelle Ste Agathe dat kon wel met de auto. Het leek wel steile wandrace🙈🙈Dus maar in de achteruit en terug pffff. Toch maar op de P gezet en lopend naar boven. Het was een hele klimmerij. Jacob haakte af halverwege. Hij is ook niet een loper. Ik toch verder 💪🏻💪🏻.Klimmen en klauteren tot ik niet meer verder kon. Later bleek dat ik het verkeerde pad had. Jacob was toch via het goede pad naar boven gelopen. Dat heb ik ook nog gedaan. Prachtig uitzicht over de Luberon. De kapel werd gebouwd in de 12e eeuw en werd een historisch monument in 1988. Jammer dat de deur dicht was en we niet naar binnen konden. Nadat we uit gehijgd waren weer naar de auto gelopen.  Toch leuk om de huisjes te bekijken, staan gewoon tegen de heuvels aan. Alles schots en scheef. De één wel wat netter dan de ander.

Hierna zijn we naar Dauphin gegaan. Hier valt de camping ook onder. Het is een hoog gelegen dorp. Dauphin betekent dolfijn. We zijn naar de top van het dorp geweest naar het kasteel. Hier ook weer een prachtig uitzicht. Ook weer door de straatjes gelopen. Dat de mensen zo kunnen wonen. Dat zie je bij ons niet. We hadden ons klim en klauter moment wel weer gehad en terug naar de camping gegaan. Daar eerst maar even bijkomen, we zijn ook geen 20 meer 🤣🤣

Jacob later nog een stukje gefietst. Maar je moet langs de weg fietsen of lopen. Dat vind ik niet zo prettig. Waag ik me dus maar niet aan. Doe ik wel in Saint-Genix- sur-Guiers.

Het is nu vrijdag het weekend kan beginnen. Wij nemen nu ook ff 2 dagen rust. Ik meld me weer als er wat te beleven valt.

1. Ruth Rosenkrantz:
    3 mei 2019
    Leuk verhaal. Jammer dat de kapel dicht was en dat je het verkeerde pad had. Dapper dat Jacob toch naar boven is gekomen 💪🏻💪🏻.
    Wij weer veilig geland na een lange vlucht.
    Jullie voor vandaag genoeg actie gehad. Lekker genieten van de rust en het mooie weer. Wij zitten hier met een flink temperatuurverschil van dik 30 graden, het is hier koud! Brrr
  2. Jacenger:
    3 mei 2019
    Ja nu 2 dagen beentjes omhoog 😉
  3. Wim:
    5 mei 2019
    rust maar lekker uit doen wij ook vandaag