Markt Forcalquier

6 mei 2019 - Dauphin, Frankrijk

Zaterdag

Het is toch lekker als je wakker wordt en het zonnetje schijnt lekker. Geslapen als een blok na de klim en klauterpartij van gister. Oliviér had het brood weer bij de caravan neergelegd. Hele dag lekker in de zon gezeten en ‘s avonds uit eten geweest op de camping. Oliviér wilde ons aan de octopus ringen hebben 🙈🙈🙈leek ons geen goed plan. Dus voor de biefsruk gekozen en die was goed. Jacob had als dessert een goddelijk toetje. Een soort soes daar zat ijs in. Er over warme chocolade saus met slagroom.

Zondag

Vannacht wakker geworden van een heuse storm. De luifel maar ingedraaid voor alle zekerheid. Overdag ook harde wind maar achter windscherm de hele dag buiten kunnen zitten. ‘s Avonds Ajax gezien. Fluitje voor een cent.

Maandag

Met verbazing keken we toen we wakker werden naar het voorraam. Het zat onder de ijskristallen. We waren toch echt niet op wintersport. Duurde niet lang.

Vandaag naar de markt in Forcalquier. Eerst boodschappen gedaan bij de Casino. Dit is net mijn winkel, niet zo mega groot. Boodschappen doen is al niet mijn favoriete bezigheid. Als de winkels zo groot zijn zie ik door de bomen het bos niet. Jaren geleden op maandagmorgen met Ruth in een Leclerc geweest in Souillac. Je kon over de koppen lopen. En zo groot je liep van de ene naar de andere kant. Leek wel avondvierdaagse. Pffff niets voor mij.

In Forcalquier is een echte provenciale markt. We vonden al snel een parkeerplek. Was nog wel ff een stukje lopen maar een mooie grote markt. Te kust en te keur. Echt de moeite waard om er heen te gaan.   Meestal is het vaak wel hetzelfde .Je ziet daar ook kramen met vlees zonder dat het gekoeld is. Dat zou bij ons niet eens mogen. Het was er erg druk. Ik heb lekker lavendel gekocht. Terug naar de auto nog even naar de Pharmacie wat dingetjes gehaald wat bij ons erg duur is.

Weer op de camping lekker in de zon. Jacob nog een eindje gefietst en bij een boulepartij van oude mannetjes gekeken. En zo vliegen de dagen voorbij. Gelukkig hebben we nog even te gaan.

A demain.

1. Roald:
    Wat kijk je moeilijk Jappie😂😂
  2. Jacenger:
    6 mei 2019
    Moet hij weer op mij wachten 🤪🤪
  3. Wim:
    6 mei 2019
    boulen op lac de paladru was ook leuk.

jullie genieten elke dag nog veel plezier.

morgen UMCG kontrole
  4. Jacenger: