Rondje Blokzijl

24 juni 2020 - Vollenhove, Nederland

Gisteravond lekker lang buiten gezeten. We treffen het super met het weer. Mag ook wel na al die weken.

Vanmorgen rustig aan, we hadden niet veel haast.Toch besloten om naar Blokzijl te gaan. Hier de hele dag wat hangen was ons een beetje te warm,

Half 12 zaten we weer op de fiets. Leuke route met mooie rietgedekte huizen met grote tuinen. Mooi om te zien maar wat een werk. Wij hebben allebei geen groene vingers. Voor ons is het dus gauw te groot. Wat we thuis hebben is groot zat.

In Sint Jansklooster zagen we de monnikenmolen deze dateert uit 1857 en is gerenoveerd in 1996. Hij heeft de functie als korenmolen. De wiekenvorm is oudhollands. Van daaruit naar Blokzijl gefietst, Daar de fietsen geparkeerd en door het stadje gelopen. Het was niet druk maar de terrassen zaten bomvol. In het haventje lagen ook niet veel boten. We hebben lekker geluncht met kibbeling, Erg lekker.

Weer op de fiets gestapt en langs het Vollenhovermeer weer terug. Dit meer is wel erg ondiep is maar een kleine vaargeul. Aan de kant volop waterplezier met zwemmers en zonners.

In Vollenhove naar de supermarkt. Vanavond lekker barbecueën. Prima weer ervoor. Bescheiden rondje gefietst van 26 km.

Tot later.

1. Liesbeth en Henny:
    24 juni 2020
    Mooie foto’s! Het is daar erg mooi; ik ben daar ooit eens op werkbezoek geweest! Jullie boffen met het weer; geniet ervan.
  2. Jacenger:
    25 juni 2020