Saint-Genix-sur-Guiers

15 mei 2023 - Saint-Genix-sur-Guiers, Frankrijk

Maandag 15 mei 🌤️

Het zou vandaag droog blijven dus batterijen op de fiets.

Na de ochtend rituelen fietstassen gevuld met drinkflessen water, regenponcho, je weet maar nooit.

Route uitgestippeld daar konden we een korte of lange route van maken.

Eerst gingen we naar Cascade de Glandieu.

Door dorpjes heen wat altijd leuk is.

De waterval was prachtig om te zien. Heel wat anders dan de waterval in Artemare die stelt dan niets voor.

De Glandieu is een kleine waterval. De waterval ligt in Glandieu in het departement de Ain, tussen de dorpen Brégnier-Cordon en Saint-Benoît.

Het bestaat uit twee opeenvolgende watervaltrappen, met een totale hoogte van 60 meter, die het water van de Gland naar het stroomgebied van de Rhône voeren.

Prachtig om te zien hoe het water naar beneden klettert.

Het schijnt ook een lustoord voor vleermuizen te zijn. Ze nestelen zich in de grot van Glandieu. Ik heb ze gelukkig niet gezien.

We zijn naar beneden gelopen waar het water in een bassin uitkomt.

Het was de moeite waard om dit te zien.

Vanuit Glandieu gingen we richting Prémeyzel dat betekende dat we de lange route gingen doen.

Het was meteen weer steile wandfietsen maar we kwamen weer boven.

We kwamen uit aan de bovenkant van de Cascade. Ook weer leuk om dat zien.

Heel stuk langs de Gland gefietst. De echte oorsprong wat uiteindelijk de waterval vormt hebben we niet gezien.

Daarna richting Peyrieu. Dat was helemaal heftig. Stukken gelopen maar Jacob riep weer “ kom op we moeten door “ die kreet had ik wel vaker gehoord.

Wat doe je dan het verstand maar weer op nul.

Toch deze beklimming ook weer gelukt.

Van af hier weer richting Saint-Genix- sur- Guiers. Het was jammer dat dat via de doorgaande weg moest.

De 1e regendruppels vielen ook al. Toch stoppen. Jacob wilde geen jas meenemen had alleen trui aan. De poncho maar aan de druppels werden dikker.

Jacob leek wel een luchtballon 😊 gelukkig ging hij niet met de fiets omhoog.

Om 2 uur weer terug op de camping. Was een mooie tocht alleen het laatste stuk langs de weg was minder.

Wifi is drama. Mijn eigen data doet het hier niet eens. Slechte dekking. Bij de receptie ook geen dekking. Probeer zo snel mogelijk de foto’s er op te zetten.

1. Liesbeth en Henny:
    15 mei 2023
    Cascade de Glandieu zijn wij nog met Marjolijn en Theo geweest; is inderdaad erg mooi; ook de wandeltocht! Hebben nog iets gedronken aan de overkant.
  2. Jacenger:
    15 mei 2023
    Wandeltocht niet gedaan. Konden er met de fiets prima komen. Overkant was nu dicht.
  3. Wim:
    15 mei 2023
    zo weer wat pondjes kwijt.
  4. Jacenger:
    15 mei 2023
    Valt tegen als je ouder wordt.
  5. Wim:
    16 mei 2023
    wie is oud wij niet het is maar wat je voelt.
    en jullie zijn ook niet oud.