Saint-Genix sur Guiers

15 mei 2017 - Saint-Genix-sur-Guiers, Frankrijk

13 mei 24 gr.

Opgestaan met zonnetje. Is toch lekker. Vandaag hadden we een campingdagje. Handwasje gedaan. Jacob de buurman geholpen met een klusje. Vorig jaar hebben ze veel getennist met zijn tweetjes maar buurman heeft nu maar 1 racket mee genomen. Dan maar wat meer boulen. s' Avonds lekker gegeten in het restaurant. We hadden daarna wat moeite om de ogen open te houden zelfs met lucifersprikjes lukte dat niet. Dus op tijd op bed.

14 mei 24 gr.

Moederdag vandaag. Wij doen nooit mee met dit soort commerciële dingen. Vanmiddag worden we wel om 15.00 verwacht op het terras voor gratis koffie met gebak. Super leuk idee. Alleen wordt Moederdag in Frankrijk gevierd op de laatste zondag in mei, behalve als deze dag samenvalt met Pinkster. Dan wordt de dag een week verschoven. Niet zo heel druk op de camping we kwamen maar met een klein gezelschap langs. Toch gezellig. Ria geholpen de boel op te ruimen. Verder een mooie zonnige dag en lekker in de zon gezeten.

15 mei ☀️ 26 gr.

Na het opstaan en ontbijt eerst een poetsuurtje. Niet te lang het is al 17 gr. Wat een verschil met vorige week toen we vetrokken ui Vouécourt met 8 gr. De vloerbedekking onthaard,uitgeklopt en opgeruimd. Die hebben we niet meer nodig. Geveegd en gedweild. Boodschapje gedaan bij de Netto. Terug in gesmeerd met factor 50. Nu een verhaaltje over Annie. Ludo en Ria zijn eigenaars van de camping. Ludo zijn moeder is op bezoek en mag graag poetsen. Ze vliegt als een razende roelant overal bij langs. Er wordt niets over geslagen. Ze loopt ook niet gewoon, ze draaft. Achter een volle kruiwagen lopen is ook geen probleem. Ze spreekt vloeiend Frans. Eind juni gaat ze weer naar huis. Dat ritje van de camping naar haar huis rijdt ze in één keer en ze woont in Terneuzen. Ze neemt de hond van Ludo en Ria dan ook mee die is ook al op leeftijd 11 jaar en krijgt in het hoog seizoen dan geen aandacht. Aan het einde van het seizoen brengt ze de hond weer terug. Het bijzondere aan dit verhaal is dat Annie 82 jaar is !!!!!!!!!!!!!!.

1. Jan rinkel:
  3. Wim:
    leuk en lekker
  4. Jan rinkel:
    16 mei 2017
    Is misschien ook wel bezoekje waard
  5. Jacenger:
    16 mei 2017
    Is een prima camping. Supermarkt 100 m. van de camping. Is zeker een bezoekje waard.