Woensdag

27 augustus 2020 - Pontailler-sur-Saône, Frankrijk

Campingbaas had niets gevonden waar we ons gasflesje konden omruilen. Niet getreurd doen we op de volgende camping wel. Dennis heeft wat adresjes doorgestuurd. Wordt met ons meegedacht.

Veel fietsers komen hier langs voor een nachtje kamperen.

Gister op de namiddag ook een stel. Zij voor op een ligfiets en hij op een gewone fiets. Het hele geval zat wel aan elkaar vast. Hond was ook mee die zat in een een soort poezenmand achter op een karretje.

Dan kom je aan moet je tentje bouwen en kruip je wat op de grond om. Pffff dat deed je als baby al moet je nu toch niet meer willen. Moet je steeds overeind en koken op zo’n klein primusje.

Moest er niet aan denken om zo op vakantie te moeten. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Wat dat betreft zijn wij toch wat gemakkelijker kampeerders.

George en Marian gingen boodschappen doen en vroegen of wij nog iets nodig hadden. Alle twee volmondig nee. Ze waren nog maar net weg of ik denk we moeten een stokbrood hebben. Stappers maar aan en op naar de bakker.

Daar buiten in de rij wachten mochten maar 3 in de winkel. Prima maar sta ik buiten te wachten staat er iemand achter mij in mijn nek te hijgen. Mondkapje in de hand en staat aan zo’n elektrische sigaret te lurken. Dat is veel belangrijker.

Terug ben ik even bij de jachthaven langs gelopen. Is toch iets heel anders dan Monaco. Bootjes waren ook wat anders maar mensen zullen er vast blij mee zijn.

Vanmiddag 5 uur hadden we Happy Hour. Gezellig.

Morgen vetrekken naar camping Les Ripettes in Pont-de-Vaux. Weer even een andere omgeving.

1. Liesbeth en Henny:
    27 augustus 2020
    Ja Gerda, dat in je nek hijgen komt ons bekend voor; hebben wij in Sneek ook ervaren. Je snapt de mensen niet hè! Succes op de volgende camping.
  2. Wim van Dalen:
    27 augustus 2020
    dat met ligfiets en fiets dat is pas kramperen niets meer voor ons en jullie.
    blijf gezond en veel plezier