Vrijdag 29 april

30 april 2022 - Die, Frankrijk

Drukke dag vandaag en dan heb je vakantie.

Vanmorgen eerst een was gedraaid. Toen die hing boodschappen gedaan. Twaalf uur weer terug. De stappers weer aan en een wandeling gemaakt. Eerst naar camping Glandasse. Jacob gaf de route aan en die riep op een gegeven moment hier liep ik altijd met Hasta. Het zal vast een andere route geweest zijn want wat we nu deden was weer tijger sluipgang. Door de bush over steenpartijen. Mijn scheenbeen weer open tot bloedens toe. We konden ook niet verder, omgekeerd en weer terug. Andere route waar we ook niet verder konden. We zijn toen maar over de spoorbaan geklauterd. Daar had Jacob wel ervaring mee vroeger op wintersport in St. Moritz had hij dat met Ruth haar vader op een wandeling ook gedaan.

Er zat niet anders op dan te volgen follow the leader. Het ging allemaal goed er kwam geen trein aan 😂😂

Op de camping aangekomen stond 1 busje verder was het uitgestorven. Was ook nog niet zo lang open. Ligt ook wel een stukje van het centrum van Die af. We waren blij dat we daar niet stonden. Het is wel een mooie camping met prima zwembad.

Op naar de volgende camping La RioMerle. Daar was het drukker met alleen vaste kampeerders.

Weer terug op ons eigen camping was het al weer half 2. Eerst geluncht. Was opgevouwen en weer in de kast.

Voor een vakantie dag best pittig druk

Zaterdag 30 april

Vanmorgen een rondje over de markt gedaan. Het was drukker en de markt was ook groter dan woensdag.

Er waren verschillende die een ambacht uitvoerden. Manden vlechten,wol spinnen ( heb ik vroeger ook veel gedaan ) en er was iemand die zelf een houtdraaibankje in elkaar geflanst met een mechanisme van een spinnenwiel. Hij maakte houten kommen. Daar zat wel een prijskaartje aan vast 40€ voor een klein kommetje. Denk niet dat de mensen daar direct voor in de rij staan.

Het was wel mooi om te zien hoe hij bezig was.

Vanmiddag potje jeu de boule gespeeld. Heb van Jacob gewonnen 💪🏻.

Kwam wel even binnen bij hem 😂

Rest van de dag lekker in de zon gezeten.